Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 6600 - reset?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-20 11:59

Nybliven ägare till Nokia 6600 med ett litet problem... jag har fört över ett program via Blue Tooth som jag nu inte kan ta bort från meddelandekorgen. Jag får texten "programmet används redan" när jag försöker.... Någon som har någon lösning? Kanske kan man göra en "factory reset" på något sätt???

Har du provat stänga av och på telefonen ? Har du kollat ifall det inte är nåt program igång, håll inne meny-knappen i en sekund eller två och se vilka program som körs.

Annars kan man göra en factory reset med följande knapptryckningar: *#7370#. Dock så bör man vara medveten om att allt i telefonen återställs till ursprunget, dvs alla program, alla nummer i kontakter, alla kalender händelser och så vidare försvinner.

/henrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-20 15:28

Tack!

Jag hittade ett program"HandFile", med vilken jag kunde gå in i Mail mappen i systemet och rensa manuellt.

Men som sagt.. tack ändå! Jag har letat som en tok efter det kommandot!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 14:56

Sent svar, men jag skriver ändå för framtida sökares skull.

För att göra en hård reset (återställning) på en 6600: stäng först av telefonen. Tryck och håll in knapparna 3, * (stjärna) och den gröna knappen, samtidigt som du startar telefonen (krävs lite fingerakrobatik för detta.. Håll inne dessa knappar tills "formatting.." och en mätare dyker upp på displayen.

OBS, när du gör detta försvinner ALLT från telefonen och den återställs till leveransläge. Det som finns lagrat på minneskortet finns dock kvar.

1
Bevaka tråden