Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fortsatt diskussion om farlig plast i G5

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det lades in en nyhet här på forumet om farlig plast inne i G5:orna. Den tråden kan man inte skriva inlägg i. Jag vill gärna diskutera problemet vidare. Vilken plast gäller det? Finns det några bra länkar till sidor med bilder?

Här är ursprungstråden

Läs mer hos Apple.

aaAAAH :-/

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-19 22:03

Haha! Nej, de remsorna hade jag heller inte plockat bort. Det låter ganska överdrivet att de skille bidra till statisk elektricitet pga. annorlunda luftströmmning i datorn, som i sin tur kan åstakomma problem. Men ok då, *tar bort dem*.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-19 22:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Det låter ganska överdrivet att de skille bidra till statisk elektricitet pga. annorlunda luftströmmning i datorn, som i sin tur kan åstakomma problem.

Plast (remsorna) som rör sig (luftström) mot plast (inre kåpan) brukar bli lite statiskt…
Tur höljet är metall...

Valde att inte ta bort dem för att undvika eventuella skorrljud som kanske skulle kunna uppstå. Man kanske ska pilla bort dem ändå :rolleyes:

Då var mina borta också. På bilden har nr 4 en vit flärp som man kan tolka som "dra här". I min dator var det bara nr 1 som hade vit flärp.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-19 23:44

Hehe... dagen då alla G5-ägare kröp till korset och pillade bort de där plastremsorna där innanför plåten som gjorde att datorn skulle kännas lite ny även efter ett år.

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Hehe... dagen då alla G5-ägare kröp till korset och pillade bort de där plastremsorna där innanför plåten som gjorde att datorn skulle kännas lite ny även efter ett år.

Får väl ta och köra näsan i den avrivna plasten, som säkert är någon cancerframkallande PVC-plast, och suga ut den sista doften av nyuppackad G5a

1
Bevaka tråden