Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låter en PB 12" 1ghz dvs rev B mycket?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja gör den det? Går fläkten igång mycket och när den gör det- låter den mycket? Jag hatar oljud nämligen.

  • Medlem
  • Ale
  • 2003-12-18 22:55

För mig är fläkten nästan aldrig igång men när den väl går igång märks det, tyvärr låter den ganska mycket då.
Men som sagt, den absolut största delen av tiden är den helt tyst. Surfar jag, skriver eller gör något annat mindre krävande har jag inte varit med om att den har startat. Det är när jag kör något som är både grafik- och processorkrävande som den kan starta ibland.

Måste säga att PB12 DVI är en rigtigt skön och behaglig dator. Inget fartmonster direkt, men tyst är den.

Jag har inte testat den förra 12-tummaren, men om den inte var varmare än min, så undrar jag verkligen what the fuzz was all about. Den är inte särskilt varm alls. KÖP KÖP KÖP

  • Medlem
  • Ale
  • 2003-12-19 08:00

Jag håller med, min (12" DVI) blir inte helller speciellt varm, varmast blir det vid esc- och eject-tangenterna. Men det är inte speciellt farligt där heller.

Förretsen jag måste fråga, du sa att den inte var ett fartmonster, vad är det du har reagerat på? Jag har också upplevt det men jag har trott att det är fel på min.

Mja du, jag vet inte vad det beror på, men jag tror inte det är fel på någon av våra böcker. Jag har 768 MB ram. Jag tror bara att PB12 är en ganska långsam dator med dagens mått mätt.

Jag har en över 1 år gammal Dual G4 (2x1GHz) med 1,25 GB ram som jobbdator, och i jämförelse med den känns den som en gammal traktor. (En väldigt pytteliten traktor, i och för sig, men ändå.) Och detta är som sagt i jämförelse med en dator från sept-02.

Jag har ännu inte proppat in Panthern i den, eftersom det bara är 2 månader sen uppgraderings-dvd:n postades från Holland, och det tar ju som bekant tid att skicka grejer därifrån (!)

Kanske blir den lite rappare då, men eftersom jag tycker att QuarkXPress fetknasar i 10.3 (beter sig skumt på min jobbdator med Panther) så törs jag ändå inte riktigt uppgradera ännu. Hoppas det kommer att få PBn lite snabbare när jag väl uppgraderat.

VARNING utfärdas dock för 10.3.2 som verkar knasa till fläktarna på PB12. De ska vara igång mycket oftare och högljuddare (!) i och med 10.3.2. (Hur sjukt är det egentligen på en skala..?!!)

Nä, hur tråkigt och bakåtsträvande det än låter så längtar jag tills OSX har OS9-snappy känsla. Som det är nu (när man inte sitter på feta jobbdatorn vill säga) så känns det som man sitter med OS 8.6 med en inte så jättebra ihopsnickrad Kaleidoscope-tema som saggar ner allt.

Den är tyst som bara den! Men spelar man på den så går fläkten igång rejält, dock inte värre än min PC... Har ingen PB 12" generation 1 att jämföra med tyvärr

  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-12-19 19:05

Jag har en Gen 1 PB 12", efter att ha uppdaterat till 10.3.2 låter fläkten som bara attan, flaff, flaff, jag börjar verkligen bli småirriterad. Vad göra? Kan man ta bort uppdateringen? Eller behöver jag ha kvar den, saknar min tysta lilla maskin..,

  • Oregistrerad
  • 2003-12-19 19:14

Jag har första gen av PB12" och jag uppdaterade till 10.3.2 fläkten började låta som bara den. Trodde hela datorn skulle flyta iväg!!! Men så drog jag ur stömkabeln så slutade fläkten. Jaha tänkte jag så den kör bara den när stömmen sitter i. Men så kopplade jag i strömmen i gen och till min förvång så har den inte börjat surra efter det. Nu vet jag inte om det bara är ja som har haft tur men det funkade iaf för mig.

1
Bevaka tråden