Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB 15" 550Mhz eller PB 12" 867

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått erbjudandet att byta min PB 15" 550Mhz med 8xcd/rw, 11Mbit ariport 20GB HD mot en 12" PB 867Mhz, 24xCd/rw, 54Mbit airport, Gforce 420 Go.

12" är i nyskick (tror inte ens han startat den mer än 5 gånger, är en bekant till mig) och min 15" är i lika fint skick, men utan garanti.

Ska jag byta?

Har en PC för spel, använder min PB till företaget, gillar widescreen, men det vore kul att kunna köra något spel på macen också, och är väldigt smidig att ta med och ha i knät.

Åsikter?

  • Medlem
  • 2003-12-18 17:21

Byt, rakt av. No question om du frågar mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-18 17:21

Byt och skaffa en extern skärm som komplement! Lätt!

hmm kan ni motivera mera. Märker man någon större skillnad i prestande etc?

Få mig övertygad......

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-18 19:31

Ja, du märker en stor skillnad i prestanda. PB 550" har bland annat betydligt sämre grafikkort, lägre busshastighet och din bör vara ett par år gammal = batteriet kommer om det inte börjat än ganska snart raskt tappa prestanda.

PB 12" är ju nästan helt ny och har alla förutsättningar att klara även mer krävande programvara /spel. Läser du på specen för mycket programvara är det idag inte ovanligt med 800 Mhz eller högre som minsta klockfrkvens för G4.

Det är sant. PB:n som jag har är däremot bara körd 2 månader, så batteriet är som nytt. När jag köpte den hade den bara använts 2 veckor.

Som synd är kan inte 550Mhz:aren dra nytta av quartz.....

Men, väger det upp att förlora 15" widescreen?

någon fler som har inlägg??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-30 17:58

Jag skulle byta på direkten. Om inte du vill, vill jag (400MHz PB G4). Du får en smidig, betydligt snabbare och nyare portabel. Köp en begagnad skärm och kör extern. Skulle inte tveka en sekund.

Men om du gör det, byter jag gärna!

Vänligen, Ylan

  • Oregistrerad
  • 2003-12-30 20:28

Ett tveklöst byte. Jag har gått från 550-modellen till en iBook G4 12" och är odelat positiv. En PB 12" vore ju dock ännu bättre.

  • Medlem
  • 2003-12-30 20:35

Jag är inte lika säker. Skärmen är ju tveklöst bättre på den du har. Om du inte brukar koppla upp dig till en extern skärm skulle jag behålla 15". Dessutom är den gamla 12" PB en aning "crippled", så prestandan behöver inte vara så mycket bättre. Inget PC-card och max 640MB RAM.

byt eller be honom ringa mig:)

1
Bevaka tråden