Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Modemabbonemang (inte fast)?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-18 11:25

Hej. Jag ska hem till min mor över julhelgen. Därifrån måste jag koppla upp mig för att jobba lite. Men hon har ju inget bredband. Nu undrar jag vad det finns för varianter på uppringda modemtjänster, som är "gratis". Vill inte ha massa jävla abbonemang och grejer. Vill bara kunna ringa ett nummer och surfa långsamt.

Vad har ni för efarenheter att delge?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-18 12:02

Telia har en sån tjänst som de kallar "Telia - Internet för alla" Hur bra det funkar vet jag inte.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-18 12:04

Tack för svaret!
Jag har sett den, och den verkar ju helt okej, bortsett från att det är Telia.
Är det någon som har erfarenhet?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-18 13:15

Spray har en också tydligen.

http://www.spray.se/abonnemang/gratis/

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelle Gustavsson
Nu undrar jag vad det finns för varianter på uppringda modemtjänster, som är "gratis". Vill inte ha massa jävla abbonemang och grejer. Vill bara kunna ringa ett nummer och surfa långsamt.

Jag använder Home.se som backup när jag behöver tillgång till modemuppkoppling. Du registrerar dig för en gratis e-postadress och får uppringd access på köpet. Motprestationen är lite e-postreklam som absolut inte är påfrestande (än så länge har det rört sig om något i månaden, max...). Numera kollas tydligen att dina adressuppgifter är OK innan ditt konto aktiveras, och det kan ta upp till 48 timmar säger dom.

/Göran

  • Oregistrerad
  • 2003-12-18 14:39

Tackar!
Home känns bättre än Telia. Av någon anledning.

Jag använder Teliaabonnemanget när jag är hemma hos mamma och pappa.
Det man kan säga är väl att det går halvsegt, men har inte hittills krånglat. Dessutom är det väldigt (väldigt) enkelt att registrera sig.

En annan fördel är att kostnaderna kommer på mamma och pappas telfonräkning!

Tillägg: Jag har även använt tele2:s gratis abon.
Då är man inte bunden till ett telefonnummer utan kan koppla upp sig varsomhelst och få en specifik räkning hemskickad var tredje månad istället.
Om man reser runt till olika ställen är det nog bättre.
Men telia är faktiskt enklare om man inte vill krångla med registreringar etc.

  • Medlem
  • 2003-12-18 15:12

Jag använder mig av Spray när jag behöver surfa av mig lite på någon enslig plats. Funkar smidigt, surfar man inget får man inga räkningar. Annars får man en räkning i kvartalet eller när man surfat för 400 tror jag.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2003-12-18 19:28

Flashback och Tele2 har även de gratisvarianter. Pappa kör Flashback och det fungerar problemfritt i ungefär 95 fall av 100.

  • Medlem
  • 2003-12-18 19:37

homes brevlåda tror jag är den största av dem som följer med "gratis internet med gratis e-post". Jag har Home som backup när min andra uppkoppling dyker och det har fungerat bra de gånger det varit aktuellt.

1
Bevaka tråden