Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 Cube!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att japaner är händiga bevisas på http://www.conf.co.jp/new_folder/making/cube_1.html

Ni som har en Cube skräpande och saknar julpyssel får härmed ett tips, vem blir först i Sverige med en liknande Cube?

God jul! / Roger

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-17 13:00

Verkligen ett snyggt jobb.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-17 13:07

Verkligen snyggt jobbat! Plastade han chassit med glasfiberdelar? Det ser så ut, men min japanska är tyvärr lite dålig vilket gjorde att ja ej läste bildtexterna.

Vill man höja ribban kan man ju göra den lite högre och därmed försöka få plats med "rundningen" av den hålade "plåten" under handtagen och fötterna.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-17 13:10

För dom som har problem med japanskan så finns ju babelfish...
Länken på macworld.se (c/o Lejon) går via babelfish - vilket ändrar det hela från "plockepin"-tecken till engelsk gallimattias...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-17 13:31

Trevligt. ABS resinwood använder han sig av. Vilket tycks ganska självklart efter en andra syning av bilderna. Det borde man ju ha förstått när det var en japan som stod bakom bygget.

Jag är imponerad, helt klart. Även om inte baksidan var lika vacker som hos G5:an.

Däremot undrar jag hur han beter sig när han skall installera mer minne eller göra något annat i datorn. Det ser ut att vara figursågen som gäller då G5:ans avtagbara sidoplåt ej tycks vara implementerad i resinwood-konstruktionen.

  • Medlem
  • 2003-12-17 14:04

Faktiskt första gången jag sett någon som lyckats förbättra Apples design. Fantastiskt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-12-17 18:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal

Däremot undrar jag hur han beter sig när han skall installera mer minne eller göra något annat i datorn. Det ser ut att vara figursågen som gäller då G5:ans avtagbara sidoplåt ej tycks vara implementerad i resinwood-konstruktionen.

Han behöver ju bara dra ut Cuben bakåt eftersom handtaget som förut satt under Cuben finns kvar.

Min fråga är snarare om kylningen räcker till nu när luften skall flyttas horisontellt istället för vertikalt?

För han satte väl inte in några fläktar?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-12-17 18:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Faktiskt första gången jag sett någon som lyckats förbättra Apples design. Fantastiskt.

Jag antar att du inte har sett min PM G3 Indigo.:eek:

1
Bevaka tråden