Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alfa goes Stockholm, behöver hjälp!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-17 08:14

Jag kommer att studera på Stockholms Universitet våren 2004 (januari-juni) och behöver en lägenhet. Kanske inte den lättaste uppgiften, men om ngn här på 99mac vet om ngt kanske ni kunde posta här nedan, eller skicka ett PM.

Jag tänker främst på en etta, med "human" hyra och inte så långt ifrån/bra förbindelser till universitetet

Har ni några andra tips och dylikt så tar jag gärna emot det också. Ser framemot att kunna besöka lite apple-butiker och hänga med på nån macpub i vår..

Nu kommer jag att bli lynchad...

Från Vaxholm går bussarna in till stan med tiominuterstrafik under rusning. Till universitetet tar det en dryg halvtimma. Förvånansvärt ofta ser jag anslag om rum/stugor/lägenheter som söker hyresgäster...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-17 09:01

Tack för det david, var kan jag hitta kontaktuppgifter? Finns det på nätet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-23 15:47

Om ingen hade några tips på lägenheter, så kanske ni har tips på vilka områden jag skall söka mig till för att inte vara alldeles för långt borta eller behöva betala alldeles för hög hyra?
Kom igen nu stockholmare, och visa att jag gjort rätt som valt att bo bland er

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-23 16:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alfa
Om ingen hade några tips på lägenheter, så kanske ni har tips på vilka områden jag skall söka mig till för att inte vara alldeles för långt borta eller behöva betala alldeles för hög hyra?
Kom igen nu stockholmare, och visa att jag gjort rätt som valt att bo bland er

Jag skulle så gärna vilja hjälpa dig, men vad skall man taga sig till? Man kan inte krama vatten ur en sten:(

Lycka till dock, och välkommen till Stockholm!:)

Vänligen, Ylan

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 16:13

Ett visst pendlingsavstånd är det, men faktum är att lediga lägenheter finns i Nynäshamn, som verkar vara rätt trevligt (säger de jag mött som bor där).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-23 16:20

Det finns snälla tanter som hyr ut rum också. Annonsera i lokalblaskorna. Du hittar allihop här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-23 17:20

Ylan, kanske du flyttar ut och ger din lägenhet åt mig?

Tackar för tipsen..skall kolla närmare på de ställen ni nämnt. Det är väl dock svårt att hitta lägenhet till januari tidigare än december. Nåja, helt omöjligt skall det väl inte vara att hitta ngt lämpligt så småningom.

Är det någon annan här på 99mac som studerar vid SU?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 17:35

Jadå, fast jag pluggar vid "faciliteten" Grafiskt Centrum, Tumba.

Annons i SödraRoslagen:

Söker en rökfri skötsam pers, har ett eller två möbl rum (25kvm) i Vaxholm. Badr m badk och fönster, solig insynsskyddad balkong m sjöutsikt. stort kök delas. 3-4000/mån
0702-957808, 08-7478514

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-16 09:13

Tackar för hjälpen David..nu ahr jag en etta på gång i Kista. Ni som vet mer, Tycker ni det låter ok att betala 3500kr för 25kvadrat i närheten av IT-uni(inkl.bredband)? Tycker ni att det är för långt mellan stockholms universitet och kista, kommer jag att ångra mig då jag sitter på t-banan varje morgon?
Jag förstår att man inte kan vara alltför kräsen, speciellt om man vill bo ensam med det skulle vara roligt att höra hur ni som bor i trakten tänker..

Det är absolut inte för långt. I Stockholm ligger medeltiden för att ta sig till/från arbetet på drygt 40 minuter. Kista - Univ. tar 30.

Själv har jag en timme till jobbet och har haft det så i fem år... Börjar tröttna nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-01 14:28

Hej igen david (och de andra som kanske läser )
Nu skulle jag behöva hjälp med comhem..
Modemet som behövs till det, vad är det för något, ska man ta det via comhem eller löns det att köpa själv? Finns det på begagnatmarknaden eller hyra?
Hur lång installationstid brukar comhem ha, ska jag beställa nu för att få det i mitten av januari?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-05 21:00

Modemet får man tydligen gratis om man beställer just nu. Surt, tycker jag, som betalade en tusing för mitt för ett halvår sedan

När jag beställde tog det väl ca 5 dagar från att jag beställde tills det att jag kunde hämta ut modemet hos min tobakshandlare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-16 21:13

ok, det klarnar.. Jag har mailat comhems kundtjänst för att kolla upp bindningstiden, men det verkar dåligt med svar. Är det ngn här som har koll på om man kan få bredband för kortare tid än ett år? Känns lite onödigt att betala för dubbelt längre period än man behöver.

1
Bevaka tråden