Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nyheter o julklappstips

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-16 11:21

jag har fått @ i dag fr 99mac med denna rubrik; jag betackar mig i fortsättningen för detta meningslösa information som jag betraktar som spam!

  • Oregistrerad
  • 2003-12-16 11:26

Kan väl hålla med till viss del och det vore ju ett tips:
Om man kunde välja den typen av mail
så man inte behöver stänga av "tillåt admin skicka mail"...

Vi skickar ungefär 1 mail i månaden till medlemmar.

Är det för mycket?

Kom med mer feedback! Ska vi har en ruta i profilen som säger "jag vill aldrig ha mail ifrån 99mac"?

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2003-12-16 12:23

Mig stör det inte alls!

Betraktar det inte alls som spam då man ju aktivt har sökt sig hit.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-16 12:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Kom med mer feedback! Ska vi har en ruta i profilen som säger "jag vill aldrig ha mail ifrån 99mac"?

Utskicket upprör mig inte. Däremot ser jag gärna att man har möjlighet att välja om man vill ta emot reklamutskick eller ej, utan att för den skull stänga av all mailtrafik från 99mac.

Vill du ta del av 99mac's reklamutskick? Ja [ ] Nej [x]
Vill du ta del av övriga mail utan reklaminnehåll från 99mac? Ja [x] Nej [ ]

Skräpfiltret i Mail.app sulade fö. mailet i skräppost-mappen av någon märklig anledning.

Senast redigerat 2003-12-16 13:07
  • Oregistrerad
  • 2003-12-16 13:02

björnström skrev:
Vi skickar ungefär 1 mail i månaden till medlemmar.
Är det för mycket?
svar: JA! om det handlar om reklam
använd annorlunda avsändare så att jag kan filtrera bort det, tack

Trist att ni uppfattar 99macs utskick som något negativt. Reklamen är dessvärre mer eller mindre nödvändig för forumets överlevnad.

Kom gärna med konstruktiv kritik på hur vi kan förbättra våra nyhetsbrev. Ska vi ha unika som inte publiceras på webben i dem? Hur ska vi förändra?

/M

  • Oregistrerad
  • 2003-12-16 13:21

ta hellre betalt för forumet alt gratis forum och reklam via @
spam får jag dagligen så det räcker!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-16 14:16

Jag ser gärna att ett nyhetsmail innehåller nyheter. Dvs. ny information som ej återfinns på forumets nyhetsavdelning. Gamla nyheter e ju inte så kul, och en summering av nyheterna på forumet får väl de flesta genom att besöka forumet.

Angående reklamen förstår jag att den är nödvändig för att 99mac skall kunna leva vidare som forum. Det borde väl dock finnas information om att reklam kan komma att skickas ut någon gång i månaden. Frågan känns dock ganska kluven. Dels handlar det ju om finansieringen av 99mac, men även det sätt reklamutskick sker.

Den ena delen av frågan leder oss ju till diskussionerna kring finansieringen av forumet. Där ett föreningsbildande i kombination med medlemsavgift och möjligghet till mottagande av "sponsorgåvor" tycktes vara den slutgiltiga lösningen. Skall detta kombineras med reklam?

Det sätt reklamen utdelas på känns väl dock lite fel. Det bör klart och tydligt framgå att reklam kan komma att skickas ut någon gång i månaden. Om detta skall vara en valmöjlighet eller ett obligatorium i och med medlemskapet i 99mac beror väl på den budget en eventuell förening skulle ha, samt övriga finansieringsmöjligheter.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-16 14:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Clas
Mig stör det inte alls!

Betraktar det inte alls som spam då man ju aktivt har sökt sig hit.

Precis. Lugna ner er!

  • Oregistrerad
  • 2003-12-16 14:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Utskicket upprör mig inte.

d:o

Citat:

Däremot ser jag gärna att man har möjlighet att välja om man vill ta emot reklamutskick eller ej, utan att för den skull stänga av all mailtrafik från 99mac.

Vill du ta del av 99mac's reklamutskick?
Ja [ ] Nej [x]

Vill du ta del av övriga mail utan reklaminnehåll från 99mac?
Ja [x] Nej [ ]

Något sådant vore käckt så att admin alltid kan nå medlem om det behövs, men medlem som vägrar "reklam" -mail (av någon anledning) slipper välja bort sin kontaktbarhet (nuvarande alternativ motsvarar sista valet).
[Så blir det tyvärr med det enda alternativ som finns idag - i den mån någon är reklamrabiat till denna grad, vilket jag personligen inte blir förrs två utskick per vecka...]

Senast redigerat 2003-12-16 14:44

Utskicket stör mig inte ett dugg. Jag upplever det inte som spam när jag har registrerat mig som medlem på ett forum.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-16 15:29

jag har registrerat mig på ett forum, inte för att få reklam!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-16 15:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av reze
jag har registrerat mig på ett forum, inte för att få reklam!

Forumet drivs av macintresserade personer som betalar för att det skall gå runt. Detta finansieras dels genom reklam här på forumet (som du ser), dels genom avtal med leverantörer (Macoteket, Apple Store mm), dels genom reklamutskick via mail.

Informationen borde väl dock vara lite tydligare angående detta.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-16 15:35

jag kan selektera själv på forumet, göret i form av @ går för nuvarande inte att undvika

Citat:

Skrevs ursprungligen av reze
jag kan selektera själv på forumet, göret i form av @ går för nuvarande inte att undvika

Om du vänder dig till Martin Björnström så kan han säkerligen avaktivera ditt medlemskonto. Då kan du selektera hur du vill.

Jag kan hålla med om att man borde informeras om nyhetsmailet när man registrerar sig som medlem.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-16 16:04

Tillåt administratorn skicka e-post?
har kryssat NEJ -

Jag kan ta bort ditt konto nu så garanterar jag dig att du inte får fler mail ifrån 99mac.

Jag ska försöka ta fram nya allmänna villkor när vi uppgraderar till version 4.0.

Vi säljer inte medlemsuppgifter och lämnar inte ut epostadresser till någon (inte ens andra medlemmar). Däremot kommer vi skicka ut mail med jämna mellanrum för att påminna om 99mac och presentera aktuella händelser. Det kommer troligen alltid finnas någon form av reklam i utskicken.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-16 19:12

-Det kommer troligen alltid finnas någon form av reklam i utskicken.-
det var BARA reklam
-Jag kan ta bort ditt konto nu så garanterar jag dig att du inte får fler mail ifrån 99mac-
innebär det att jag inte kan göra inlägg?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-16 19:32

1. I det mail jag fått var det inte bara reklam utan även puffar för nya grejer i forumet.

2. Om ditt konto raderas kan du inte göra inlägg.

3. @ betyder inte mail.

pusst... folk ska bara ha och ha, utan ett ge något tillbaka...
Med tanke på de enorma webhotellskostnaderna som Martin själv betalar, tycker jag det är oförskämt att gnälla om ett nyhetsbrev.
Förresten, jag har inte fått nyhetsbreven, kan ni fixa så jag får det?

Kristofer

  • Oregistrerad
  • 2004-01-05 18:17

Jag håller med Kristofer G.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-05 18:43

kristofer skrev:
pusst... folk ska bara ha och ha, utan ett ge något tillbaka...
Jag har föreslagit att betala för mig, läs! just för att slippa sånt gör
hyfsa ditt språk tack!

Ursäkta mig om jag formulerade mig fel eller gjorde dig upprörd, det var inte meningen.
Men nu är det ju faktiskt så att 99mac, än så länge i alla fall, är ett gratisforum. Då tycker jag man få rätta sig till de vilkoren.
Jag skulle för övrigt gärna betala för forumet jag med (på något sätt känns det lite orättvist att några personer helt på egen hand utan vinning gör det.) Men det diskuteras i många andra trådar.

Kristofer

  • Oregistrerad
  • 2004-01-05 21:44

visst ok
jag föredrar att betala för mig annars blir det en massa spam eller annat som i det här fallet
ingeting är gratis! tyvärr
hälsningar

1
Bevaka tråden