Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart kollar man Firmware:en?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-16 10:37

Folk säger på nätet att G5:an har fått en ny firmware (5.1.4).
Vart kollar jag min nuvarande firmware?
Jag är en nybörjare på Mac så er hjälp vore tacksamt.

PS.Den finns på Versiontracker om ni vill kolla in den.

Tack på förhand/David

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-16 11:40

Åhh!! Äntligen!!

Datorns Firmware-version:
1. Öppna Systeminformation under Program/Verktygsprogram/....
2. Titta därefter under avsnittet Maskinvara
3. Där står det Boot ROM version: 5.07f0 (i min maskin tex).

Det går även utmärkt att öppna Programuppdatering och ladda ner Power Mac G5 Firmware Updater 5.1.4 (1.3MB)

  • Oregistrerad
  • 2003-12-16 11:43

Tackar och bugar cal.

Hoppas att någonting positivt händer.:)

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-16 11:56

Jag skall testköra lite OpenGL operationer och annat för att se ifall det blippar och har sig lika mycket nu som förut.

Något som jag märkte på min maskin var att PSU fläkten varvar lite mindre nu. Samt att datorn startade snabbare. Dessutom lär fläktarna inte tokvarva i Openfirmware (tex. då Apple Hardware Test cdn körs) osv. Alltid någon förbättring i alla fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-16 16:41

eh... er det jeg som misforstår...
3. Hold inne Av/På knappen til du hører et langt lydsignal.
4. Sliipp Av/På knappen når du hører lydsignalet..

Jeg gjør det, men det kommer ingen lydsignal, og heller ingen uptdate... Det kommer grå skjerm hvor det står at jeg enten kan "boot-mac eller shut-down

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-16 17:17

Gör såhär:

1. Öppna firmware uppdateringen (manuellt eller genom programuppdatering)