Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glappande skärm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag börjar efter en vecka störa mig alltmer på ett glapp hos min annars så utmärkta PB 17, så till den grad att jag nu undrar om ni andra har samma problem med era maskiner.

Problemet är inte så mycket det mellanrum som blir kvar mellan skärmen och datordelen i stängt läge men däremot att låsmekanismen inte låser skärmen i det läget utan låter den glappa ett antal millimeter så fort man trycker på locket/skärmen, exempelvis så snart man lyfter/bär datorn.

När jag nu granskar datorn ytterligare så upptäcker jag att om jag trycker ihop skärmen i stängt läge så långt det går med tryck mitt över själva låset så återstår fortfarande mellanrum på båda kortsidorna, uppskattningsvis åtminstone så stort att det går att få mellan ett mynt (minst en en/femkrona) på vardera sida. Tyvärr saknar jag något riktigt rakt att jämföra med och jag som annars brukar ha lätt att bedöma krökta linjer med bara ögonen har svårt att bestämma huruvida det är skärmen eller datorn som är böjd!

Har jag fått ett måndagsexemplar eller är alla nya PB 17 likadana?

Och om det är ett känt problem: finns det något smidigt botemedel?

Alla svar och synpunkter uppskattas.

Min 15" ser liknande ut... jag har varit så glad över att den inte var trasig så jag har inte velat tänka på smådefekterna... men visst hade det varit trevligt om det varit lite bättre byggkvalitet...

Stör mig inte så fasligt på det, då är det värre med det jäkla ljudet som uppstår då man uppdaterar något på skärmen snabbt....

nej nu skiter jag i det och anväder den lite istället

Tack Filip. Visst kan man tycka att det är ett litet problem eftersom att det inte påverkar det huvudsakliga användandet, när datorn väl står i uppfällt läge. Men jag tycker nog ändå det är konstigt om Apples annars så kompetenta designavdelning låtit en sådan "kvatitetsmiss" slinka igenom. Ungefär som om dörren skulle glappa på en ny Ferrari

Gällde det förresten även den till synes krökta skärmen/datorn?

Erfarenhet/synpunkter från fler uppskattas.

Erfarenheter från fler PB-ägare, med eller utan liknande skärmproblem, uppskattas. Behöver veta om jag ska acceptera ett allmänt problem eller se till att få eventuellt måndagsexemplar åtgärdat.

1
Bevaka tråden