Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Specar minne PB 12" ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet de exakta specifikationerna för följande minne: "512MB DDR 2100 - PowerBook G4 12" samt vilket företag som ger bästa priset för detta minne ? Såg att PowerPC.se tar 1.328 kronor inkl. moms - jag vill ner under detta. Svenska MacWorlds macbarometer anger fn. att PowerPC.se har lägsta pris men jag vågar ta gift på att en traditionell PC-butik fortfarande håller lägre pris. Jo jag vet att det finns invändningar, kan dom nästan utantill

Olle

  • Oregistrerad
  • 2003-12-15 20:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Någon som vet de exakta specifikationerna för följande minne: "512MB DDR 2100 - PowerBook G4 12" samt vilket företag som ger bästa priset för detta minne ? Såg att PowerPC.se tar 1.328 kronor inkl. moms - jag vill ner under detta. Svenska MacWorlds macbarometer anger fn. att PowerPC.se har lägsta pris men jag vågar ta gift på att en traditionell PC-butik fortfarande håller lägre pris. Jo jag vet att det finns invändningar, kan dom nästan utantill

Jag köpte min 512:a på Macoteket på Birger Jarlsg. för trettonhundra-nånting inkl. moms. Jag kunde antagligen ha köpt den billigare från nån PC-slusk per postorder, men eftersom jag visste att PBn är väldigt gnällig beträffande vilka minnen man stoppar i den så tänkte jag att ett par hundra för att slippa strul är det värt. Klokt tänkt visade det sig - den första DIMMen funkade inte.

Det är snudd på bevis för att min tes om att ett minne som borde vara bra hos en mac återförsäljare kan vara lika dåligt & bra hos en PC försäljare - har alltid lyckats handla på öppet köp då det gäller minnen. Har du en PB12" så får du gärna kolla vad det står på minnet, förmodligen sitter samma minne i en del bärbara PC - det tillverkas inga minnen specifikt för mac, det är bara try and error som gäller även på vår sida staketet.

Apacer har minnen för 12" Powerbookarna och olika för hur snabba 12" som släppts.

1
Bevaka tråden