Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skatten på lagringsmedia

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-08 10:47

Kommer den extra skatten på lagringsmedia att bli av? OM ja, någon som vet från när?

Jag vet att det fanns en diskussion om detta i oktober, av någon anledning fick jag inte göra ett nytt inlägg i den..........därför denna nystartade.

Martin

  • Oregistrerad
  • 2003-12-15 09:12

Är det verkligen ingen som vet något om detta? Om det ska bli någon extra skatt eller inte och i så fall när?

Martin

Har varit väldigt tyst om detta på senaste tiden, själv bunkrade jag upp mig på en 100-pack DVD-R när diskussionen var som hetast. För om jag minns rätt så skulle just DVD-media drabbas hårdast. Men jag är lika frågande som du...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2003-12-15 11:59

Mer info finns här:

http://www.copyswede.se/

Någon som vet?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-15 19:13

Vet inget, och det lär nog inte heller vara någon som vet helt säkert. Men jag klämmer nog ett 100pack DVD för säkerhets skull. Bra att ha liksom.

http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&postid=296893#post296893

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-22 15:56

Jag ver på en jul fest för ett par dagar sedan och där var det några som sa att den skatten kommer att bli av under nästa år,,, och det är personer som borde ha koll på sådant,, men som sagt... vi hade alla ganska mycket glögg under västen så jag vet inte riktigt om det stämmer till 100%....
skål och god jul..l

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-08 14:23

Jag mailade COPYSWEDE för att höra om ryktena på nått sätt stämmer och jag fick då detta svar.......
________________________

I dagsläget vet vi varken när en lagändring kommer att genomföras eller vilka tariffnivåer vi i så fall kommer att få.

Dessutom: har du en professionell fotoverksamhet har du möjlighet att registrera dig hos oss. Importörer/tillverkar kan då sälja media till dig utan att betala kassettersättning till oss. Ansökningsblanketter finns på vår hemsida www.copyswede.se (Kassettersättning, Blanketter, Professionell användare) eller ring så berättar jag mer.

Med vänliga hälsningar
COPYSWEDE

Joakim xxxxxxxx
________________________

Så då kanske det inte är helt spikat ändå,, jag tänker även ringa honom och höra lite mer i detalj vad som ev kommer att hända i framtiden...

//F

1
Bevaka tråden