Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iGlobe

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-13 16:30

Skulle vara fräckt att kunna köpe en "stympad" iMac.
Jag tror att det skulle vara intressant att få kunna välja skärm(ar) till denna "iGloo".

Har en mycket nära vän som skulle köpa en på studs och koppla till sin proj. Var det nån som tänkte "hmm, inbyggt 5.1 DTS..."?

Färgen skulle kunna ändras till.., ja varför inte PBG4/PMG5-Aluminiumgrå.

Man kanske skulle hitta en iMac där skärmen har gett upp och plocka fram fogsvansen =o)

/Mellgren

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-13 16:52

Vet inte om jag riktigt gillar globen utan skärm.
Då skulle jag hellre se en ny kub, eller ännu hellre - en ny pizzakartong!

  • Oregistrerad
  • 2003-12-13 17:15

Se där, en iGlo. Det skulle inte kosta Apple många korvören att ta bort bildskärmen och sälja datorn löst.

Då skulle de bli tvungna att flytta på airport-antennen och mikrofonen. Och byta ut vga-kontakten till en riktig en. Fullt möjligt och ganska billigt skulle jag tro.

Men hur bra funkar globen på egen hand? Med skärm har den runda formen en funktion, att snyggt ge en övergång till den runda armen. Skulle du kunna tänka dig en fyrkantig bas på en iMac? Eller en pyramid?
Ensamt så försvinner den funktionen och då är det lite svårare att rättfärdiga den runda formen. Den är trots allt ungefär 27 cm i diameter. Med skärmen så balanserades den bredden, men ensamt så kommer den att se stor ut och den runda formen har svårt att passa in på ett vanligt skrivbord.
Den skeppas väl med ett väggfäste...

Bättre att göra en kub med rundade hörn enligt min mening. Eller en pizzabox.
Kanske nåt man ställer på högkant?

Snygg, iofs. Men storleken, tja. En 19" pizzabox vore dock inte så dumt.

  • Avstängd
  • 2003-12-13 19:44

varför inte "riktig" antenn så det ser ut som en sändare av nåt slag, satan så läckert det skulle vara

  • Oregistrerad
  • 2003-12-13 19:56

Den är väl kanske först tänkt som en snygg enhet i vardagsrummet till en plasma-skärm eller proj.

Matcha den med EyeTV... 8o)

  • Oregistrerad
  • 2003-12-13 20:04

en mer skalenlig bild, tror jag :-/

Jag tycker den är rätt ful utan sin skärm. Jag tror inte Apples designavdelning skulle tillåta en så meningslös formgivning. Nä, utan skärm så får det bli en ny form på lådan!

1
Bevaka tråden