Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har du för ringsignal - och varför?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fick ett gäng midis av min bror i går. Musik från gamla NES-spel. Jag är barnsligt förtjust i NES.

Just nu kör jag "Mega Man 2 - Wily´s Castle" och innan dess var det Punch Out som gällde. Goonies, Skate or Die, Castle Vania och Baloon fight står på tur.

Vad kör du för signal?

Har en T610 och använder signalen som låter som en gammal telefon. Känns som om många ringsignaler kan gå en på nerverna (som NES-musik kanske ) om de är allt för energiska. Säkert en inte helt ovanlig signal med tanke på att den följer med telefonen...

Jag kör StarWars på min 610a och FunkyTown på P800an. Båda eftersom de startar högljutt...

Plus personliga signaler som 'passar' polarna...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-12 23:26

På min skitdåliga Mototola (visar inte ens missade samtal) som jag fick gratis vid tecknande av comhem internet cable (en tjänst som också är skitdålig) har inte så många medföljande signaler (bara några skitdåliga) och utbudet av ringsignaler att ladda ner till Motorola är ju ganska skitdåligt, så jag har en signal som heter "Hollywood" som följer med telefonen.
Den signalen har jag haft så länge så att när jag hör något som har en ton som liknar första eller andra tonen i ringsignalen, så vaknar jag till direkt och tänker att telefonen ringer.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-12-12 23:43

Temat till "Alf" när brorsan ringer samt en egenkomponerad midi för alla andra

  • Medlem
  • 2003-12-13 00:16

Ericssons standardsignal, mellan. Svårare än så behöver det inte vara. Körde The model med Kraftwerk förr i tiden.

  • Medlem
  • 2003-12-13 00:33

"Sweet child of mine", Guns n Roses.

  • Medlem
  • 2003-12-13 01:31

Kraftwerk, the model....du borde byta tillbaka majk så vi kan blanda ihop vems telefon det är som ringer!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-12-13 01:33

"Gå på glas", Dr Kropp.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-13 01:48

Titelmelodin till Jurasic Park. Ursprungligen för att den lät hyfsat ok på min gamla nokia och är en rätt schysst melodi, nu mest för att det skulle ta mig typ en vecka att börja känna igen en annan signal som min egen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-13 01:57

Ingen. Bara vibrator. Då kan jag låta bli att svara om jag vill utan att störa andra, t ex på bussen, t-banan etc.

Det räcker att att bli tvingad att lyssna på andras enerverande ringsignaler och privata samtal.

Måste jag ha ringsignal på av någon anledning, brukar hända en eller ett par gånger per år, högst, så har jag Marseljäsen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christofer
Har en T610 och använder signalen som låter som en gammal telefon.

Dito.

Jag hade diverse midilåtar förut, framförallt Mission Impossible-temat. Men det vassa ljudet av cymbaler eller vad det är gjorde att jag trodde det ringde varje gång jag hörde en liknande låt på radion. Så då fick det bli Old Phone istället.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 07:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Dei
Kraftwerk, the model....du borde byta tillbaka majk så vi kan blanda ihop vems telefon det är som ringer!

The Model var namnet. I en trevlig MIDI-version förstås. Nu har jag dock bytt till Radioactivity bara för att ni härmas.

  • Avstängd
  • 2003-12-13 10:19

Diverse mindre vanliga KoRn-låtar.

Den dagen någon säger nåt om den kommer jag bli lycklig, har inte hänt ännu ett år senare... folk vet inte vad dom missar i musikväg

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-12-13 11:10

Musiken till Marble Madness i mobilen så klart!

Någon som vet om spelet Marble Madness finns till Mac? Arcade verionen är den bästa av dom givetvis! Sen lyckades dom göra en snygg Amiga portning... Funderar på att köpa en Amiga bara för att få se spelet igen! Någon som sitter på en amiga 500, 1200 ?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-12-13 11:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Bonish
Temat till "Alf" när brorsan ringer samt en egenkomponerad midi för alla andra

Va, kan du ha olika signaler för olika personer?? Vad är det för telefon? Kanske också att jag kan ha det så med min SonyEricsson T68i

Använder mig av Hemglass-jingeln på min Nokia 3510i. Allt för att störa omgivningen så mycket som möjligt när det ringer

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-12-13 11:45

Du skojar! Var hitta du den? Glöm det den finns lite varstans! inte så bra konvertering dock piano plink i midi format... man skulle ha den riktiga feta melodin!

Lite fakta: författaren till Hemglass-Jingeln är Robert Sund 1980

Citat:

Skrevs ursprungligen av macspock
Använder mig av Hemglass-jingeln på min Nokia 3510i. Allt för att störa omgivningen så mycket som möjligt när det ringer

  • Medlem
  • 2003-12-13 11:48

är det någon som har en klassisk Ericsson-signal i midiformat? Jag vill ha! Annars får jag fortsäta med Old phone, som iofs är rätt kul.

Jag har tyvärr ingen mobil som klarar polyfoniska ringsignaler (T68i) men jag har en blippig version av The Doors - Light my Fire sedan rätt länge. Sambon har samma låt fast i MIDI in all it's glory.

Ciryon

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-13 15:17

Vanliga Ericsson "ring ring" typ.
Senast jag hade en melodi var det Metallica - Harvester of sorrow.
För typ 4 år sedan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-13 15:47

In Flalmes - Only For The Weak. Klockren låt!

  • Oregistrerad
  • 2003-12-13 15:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av macspock
Använder mig av Hemglass-jingeln på min Nokia 3510i. Allt för att störa omgivningen så mycket som möjligt när det ringer

Usch, vad hemsk du är, finns väl ingen hemskare signal.

Själv försöker jag använda min gamla Siemens så lite som möjligt, och har väl haft samma signal i den sen jag ställde in den då jag köpte den för ungefär 4 år den. Så rolig är jag när det kommer till telefoner.
Urtrist alltså

Anledningen till mina NES-signaler är att standardsignalerna i en T610 är riktigt usla. Även jag efterlyser Ericssons gamla klassiker i midi-format. Eller vilken "normal" ringsignal som helst förutom "Old phone".

Citat:

Skrevs ursprungligen av Eva
Va, kan du ha olika signaler för olika personer?? Vad är det för telefon? Kanske också att jag kan ha det så med min SonyEricsson T68i

Ja, det kan du! "Tilldela signal" i telefonboken.

  • Medlem
  • 2003-12-13 17:42

Ledmotivet till "Bunghole Busters II" -70-tals-porrorgel när den är som bäst.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-13 18:06

för er som har telefoner typ P800/900 som stödjer wav, så kan ni gå
inte på filmljudeffekts sidan findsounds.com och söka på phone. då får ni telefon signaler från alla möjliga tider och tillfällen. tanka hem och gör om till ett ljudformat som passar din telefon. själv har jag ett telefonljud som jag närmast associerar med nån amerikansk polisstation från 70 talet. mjukt och coolt.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-14 00:06

Hur konverterar jag .wav filer till midi med rätt antal kanaler för min Nokia 7650?

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Hur konverterar jag .wav filer till midi med rätt antal kanaler för min Nokia 7650?

Midi är ingen ljudfil och kan därför inte konvereras till. Tyvärr.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-14 00:11

Okidoki. Jag kunde överföra .wav filen till telefonen utan problem, men uppspelningen lät ungefär som om någon hade skrikit i en mikrofon från en halv millimeters avstånd.

Jag har fifflat med ringsignaler till min nalle förr men det var länge sedan nu. Har glömt bort vilka format och kriterier som gällde för att det skulle fungera.

Nån annan med 7650 som vet?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-14 00:26

kan man välja ringsingal?????

Bevaka tråden