Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Regions fri DVR-106D G5

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-12-13 02:23

Går det att få sin DVD reg. fri? med ett firmware hack eller liknande... hade en 104 när jag hade min PC fick den både Reg fri och kunde bränna DVD-R X1 skivor i 2x hastighet... finns någon motsvarighet till Mac?

  • Avstängd
  • 2003-12-13 10:02

flasha om den med firmware från http://rpc1.org

har en DVR-105:a flashad med regionsfritt och lite hackat fw i min G4:a, funakr perfa. inge krav på att det skall vara mac-rom där inte.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-12-13 10:56

Jag var inne på den sidan igår! samt 10 andra har lus-läst 4 Mac Forum utan resultat sökt google AV och andra platser, det var anledningen att jag skrev detta här för att få hjälp!

Det är en stor skillnad på DVR-105 och PIONEER DVD-RW DVR-106D som sitter i min G5:a ! Jag hittar ingen FW. eller Hack till denna brännare.

Citat:

Skrevs ursprungligen av iGnu
flasha om den med firmware från http://rpc1.org

har en DVR-105:a flashad med regionsfritt och lite hackat fw i min G4:a, funakr perfa. inge krav på att det skall vara mac-rom där inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 11:12

En snabb sökning på forumet som iGnu tipsade om visar att det tycks vara samma flashprogram för DVR-105 och DVR-106. Du får väl läsa trådarna på forumet och se om du kommer till någon insikt i vilken FW du skall använda.

Här diskuteras bla. 105 och 106 i samma tråd.

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=19405&highlight=dvr106

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-12-13 11:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
En snabb sökning på forumet som iGnu tipsade om visar att det tycks vara samma flashprogram för DVR-105 och DVR-106. Du får väl läsa trådarna på forumet och se om du kommer till någon insikt i vilken FW du skall använda.

Här diskuteras bla. 105 och 106 i samma tråd.

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=19405&highlight=dvr106

PC nissar som jiddrar! Får ingen fram eller baksida på det... måste finnas någon som gjort denna flashning på sin 106:a ? Eller! På PC Flash progget är en .EXE fil finns det något liknade för mac?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 11:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson
PC nissar som jiddrar! Får ingen fram eller baksida på det... måste finnas någon som gjort denna flashning på sin 106:a ? Eller! På PC Flash progget är en .EXE fil finns det något liknade för mac?

Vad använde iGnu på sin 105:a? Det skall ju gå med samma program för dessa modeller, men förmodligen olika FW filer? Är själv intresserad då jag köper en 106:a före jul till min G5:a.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-12-13 11:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Vad använde iGnu på sin 105:a? Det skall ju gå med samma program för dessa modeller, men förmodligen olika FW filer? Är själv intresserad då jag köper en 106:a före jul till min G5:a.

Mm.. Själva flash progget till PC'n är ju en EXE fil! den funkar inte på en Mac! har Ignu VPC i sin burk eller nått?

Det kanske finns en Flash mjukvara till Mac som fungerar med dom hackade FW. som finns!? Skall kika på Apples sida..

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 11:40

Annars är det ju en väldigt lätt manöver att plocka ur DVR-106:an ur macen och sätta den i en PC om man äger en.

Jag flashade själv om en Lite-ON brännare till 52X enligt rekommendation på ett CD-brännar forum i kompis PC. Det visade sig nämligen vara samma hårdvara i 48X och 52X modellen. Med ny firmware fungerade det sedan utmärkt att bränna DATA-skivor i 52X vilket kändes bra.

5.25" enheten i G5:an monterar du enkelt ur genom att ta bort sidan med maskinen avstängd. Sedan lossar du kablarna bak på brännaren (IDE och ström). När kablarna är borta är det två små "spärrar" som du viker ut mot dig, sen drar du ut brännaren. *klart*

Att montera den i PC:n blir väl lite mer omständigt men det brukar ju gå fint med en "tillfällig" montering utan att skruva fast eländet när bara FW:n skall uppdateras.

  • Avstängd
  • 2003-12-16 18:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson
Mm.. Själva flash progget till PC'n är ju en EXE fil! den funkar inte på en Mac! har Ignu VPC i sin burk eller nått?

Jag flashade den på en PC? Va inte så insnöade kisar...

  • Avstängd
  • 2003-12-16 18:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Annars är det ju en väldigt lätt manöver att plocka ur DVR-106:an ur macen och sätta den i en PC om man äger en.

------

Att montera den i PC:n blir väl lite mer omständigt men det brukar ju gå fint med en "tillfällig" montering utan att skruva fast eländet när bara FW:n skall uppdateras.

finns ju ingen annan utväg och vem äger inte en pc eller två? montera? bah! sålänge sladdarna sitter i så klassar jag den som "monterad"

slit upp chassidörr, stäng av burk, två sladdar, låt driven hänga, starta, tanka wäääschet, flasha, starta om, kolla så enheten hittas, stäng av, riv loss, stäng chassit. sen kommer det roliga... montera i macen :]

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-16 19:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av iGnu
sen kommer det roliga... montera i macen :]

Ja, vik två "plastpärrar" åt sidan. Skjut in enheten vid dess plats. Tryck dit de två kablarna bak. Vik tillbaka plastspärrarna. Sätt dit sidoplåten på G5:an och starta. Tar 20 sekunder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-17 01:26

Jag flashade min 106:a till att bli regionsfri med revisionsnr 1.08 på Mac. Nu har jag sålt den och bytt till DVR108 och minns inte var jag hittade hacket... Återkommer om jag hittar tillbaka till sajten.

Edit: Här var det, och här är en länk till diskussion omkring det.

Senast redigerat 2004-12-17 01:47
1
Bevaka tråden