Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vitsen med två enheter i MDD?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-12 20:50

Lyckas inte kopiera från en CD till en annan mellan enheterna så vad ska man ha dem till? Försökt i Toast och inte hittat nån funktion i Skivverktyg...??

?????
Förstår inte riktigt vad du menar. Om du exempelvis ställer in Toast att använda den ena enheten för bränning, så kan du väl mata in den skiva du vill kopiera i den andra enheten och välja copy disk i Toast?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-13 00:05

Jag har själv aldrig testat med två interna enheter, men när jag kollar i Toast så ser jag, oavsett vilka enheter som finns tillgängliga, bara två alternativ; Från FireWire eller från intern.
Så det kanske inte går...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-13 00:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alf Nilsson
?????
Förstår inte riktigt vad du menar. Om du exempelvis ställer in Toast att använda den ena enheten för bränning, så kan du väl mata in den skiva du vill kopiera i den andra enheten och välja copy disk i Toast?

nej det är just det... det funkar inte. Har ett alternativ att välja vilken enhet den ska läsa ifrån, men oavsett om jag försöker välja DVD-ROM alternativet så gör den inte det???? Kan det ha med byglingen att göra? Har satt brännaren som "master" och läsaren som "slave"...

I PM-manualen står det att "den andra" optiska enheten ska byglas som CS (Cable Select). Prova.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-13 13:44

Ah coolt, har inte manualen... Ska prova!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-14 12:20

Det går inte i alla fall... Måste läsaren sitta överst som master och brännaren underst som slav? Ni som har två stycken hur är de konfigurerade?

Och det är senaste uppdateringen av Toast som du misslyckas med ???

1
Bevaka tråden