Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATI Radeon 7000 + Gammal BV G3 = bra?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-12 16:27

Hej

Jag sitter på en gammal BV G3 på 300 mhz och den har en ATI RAGE 128 16 mb.

Och jag har tänkt att önska mig en Radeon 7000 till julklapp.
Jag undrar om det är värt att önska?
Det jag är mest ute efter är att göra saker i full skärm, som t.ex. spela något spel.(Ja jag vet att jag inte kan spela spel som Halo eller Elite force 2)

T.ex. När jag spelar Ghost Recon på min dator, så får jag inte hel skärm(CRT). Spelet fungerar med jag får det med en svart ruta runt själva spelet. Och detta händer bara i OS X. Så jag undrar om jag får en Radeon 7000 tror ni att detta fel kommer att vara kvar eller kommer det inte?

Vad jag vet mest är att det är något med hz att göra. För när jag spelar medal of honor. Så kan man ändra det till 85 hz som min skärm går i, då har jag full skärm.

Men Ghost Recon har dock inte så jag kan välja vilken hz spelet ska köra i.

tack iaf.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-12-12 17:09

Jag är inte helt säker, men jag tror att du får möjlighet att spela i fullskärm med ett Radeon 7000-kort i maskinen. Här finns ett begagnat kort till bra pris:
http://www...........nu/view.php?id=10108

Jag har inte kvar min PM G3 B/W, men mitt Radeon 7000-kort har jag kvar. Det sitter numera installerad i min beiga PM G3 och möjliggör betydligt fler upplösningar och svepfrekvenser på skärmen än ett vanligt ATI Rage 128.

Det går t o m att få Quartz Extreme att fungera med hacket PCI Extreme.

  • Medlem
  • 2003-12-12 17:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Macus
Jag är inte helt säker, men jag tror att du får möjlighet att spela i fullskärm med ett Radeon 7000-kort i maskinen. Här finns ett begagnat kort till bra pris:
http://www...........nu/view.php?id=10108

Jag har inte kvar min PM G3 B/W, men mitt Radeon 7000-kort har jag kvar. Det sitter numera installerad i min beiga PM G3 och möjliggör betydligt fler upplösningar och svepfrekvenser på skärmen än ett vanligt ATI Rage 128.

Det går t o m att få Quartz Extreme att fungera med hacket PCI Extreme.

Men har man andra saker på PCI bussen som ATA kontroller kort eller liknande så är det inte rekommenderat att köra igång Quartz eftersom det tar upp all kapacitet nästan.

Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Men har man andra saker på PCI bussen som ATA kontroller kort eller liknande så är det inte rekommenderat att köra igång Quartz eftersom det tar upp all kapacitet nästan.

66 MHz PCI platsen som grafikkortet sitter i ligger inte på samma bus som dom andra 33 MHz platserna. (tror jag)

Jag hade nämligen en konflikt med ett nätverkskort som kunde lösas genom att flytta det till 66 MHz platsen.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-12 20:51

Jag vill bara att jag ska få full skärm.. Det skulle vara bra om jag kunde få reda från någon som har testat detta...

Men var kan man hitta denna människa ?

Det borde funka fint med ett Radeon 7000.

Jag kör Ghost Recon ok på en PM G3 300 MHz med orginal Radeon.

Ett Radeon 7000 har stöd för många frekvenser iaf. Så mycket snabbare blir det kanske inte, men du kan köra i högre upplösningar 1024*768 t.ex.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-14 10:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av sniper
Det borde funka fint med ett Radeon 7000.

Jag kör Ghost Recon ok på en PM G3 300 MHz med orginal Radeon.

Ett Radeon 7000 har stöd för många frekvenser iaf. Så mycket snabbare blir det kanske inte, men du kan köra i högre upplösningar 1024*768 t.ex.

Det låter skönt att höra!

Men då förstår jag inte detta.. Så en gammal ATI Rage 128 har inte stöd för 1024x768 i ett spel på os X?

Egentligen vill jag mest kunna spela i 640x480 i OS X. Jag har märkt att man har störst chans att få en liten fps boost då.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-14 11:12

Jag brukar lira GR i 1600x1200 här på G5:an. Man får bättre överblick då.

Flåt, kunde inte låta bli.

  • Medlem
  • 2003-12-14 12:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av sniper
66 MHz PCI platsen som grafikkortet sitter i ligger inte på samma bus som dom andra 33 MHz platserna. (tror jag)

Jag hade nämligen en konflikt med ett nätverkskort som kunde lösas genom att flytta det till 66 MHz platsen.

Du har säkert rätt, det var nog på de beiga G3:orna som det kördes på samma buss vad jag har hört.;)

  • Oregistrerad
  • 2003-12-14 18:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Jag brukar lira GR i 1600x1200 här på G5:an. Man får bättre överblick då.

Flåt, kunde inte låta bli.

Nu gör du mig ledsen

Här sitter jag på min gamla 17" CRT skärm och min 5 år gamla G3... på 300 mhz.. :(:mad:

1
Bevaka tråden