Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Levonline + 99mac

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar när samarbetet med Levonline som diskuteras i tråden nedan kommer igång?
http://99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=31785

Ska hjälpa en kompis att komma igång med sin sajt och då tänkte jag att det vore bra att samtidigt gynna 99mac ...

Hej!

I princip är samarbetet redan igång - allt vi tänkt göra är att bygga ett coolt gränssnitt för det.
Men du kan komma igång idag genom att göra så här:

Gå till http://www.levonline.com/

Välj det abbonemang du tycker passar (vi använder tre stycken co-location avtal och tre stycken "business class" abbonemang själva).

När du registrerar dig så anger du återförsäljare/partner id: 500252. Då får 99mac ett belopp i bidrag - som är mycket uppskattat!!

Vi har tagit bilder på webhallen på Levonline när vi var där och installerade nya brandväggen i förrgår, kommer ett litet mini-reportage inom kort.

Kort sagt kan jag säga att kontakten med Lars & Magnus på Levonline (teknikerna) har fungerat perfekt, dom är jäkligt bra på att hjälpa till när det behövs.

Vi lämnade ett flak Carlsberg till dom i Onsdags som tack för hjälpen - vi hade ju en paniksituation för någon månad sedan där dom räddade skinnet på oss.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-24 18:17

Bara att hoppas att de inte får för sig att börja pilla med en massa inställningar efter att de har smakat på Carlsbergen då...

skulle inte 99mac kunna lura levonline å köra Lasso Proffesional?

Det är nog inte omöjligt. Men är inte Lasso rätt dyrt och ovanligt? Vad är du beredd att betala för en Lasso-enabled webbplats?

allt jag gör är ju än så länge i någon slags glad ofinansierad hobby-anda. Levonline är ju inte världens billigaste webhotel men härligt driftsäkra. Det kanske är oförskämt men någon 500:ing om året kanske. jag vet inte var gränsen för vad som är realistiskt går...

Alltså utöver vad jag idag betalar för mitt business class abbonemang.

eller om det ingår i firstclass hotellet kunde man ju hoppa upp till det kanske...

Lustigt att du efterlyser Lasso David.

Vi (webhotellet Immitt.com) som sponsrade 99Mac.com med lina i något år, erbjuder Lasso-abbonemang.

Läs mera här:

http://www.immitt.com/

Vårt pris är 995:-/år och det blir om jag minns rätt ca 83:-/månad eller så.

/Ola

Ola - jag såg er lösning för högupplösta visitkort osv igår - väldigt imponerad!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
Lustigt att du efterlyser Lasso David.

Vi (webhotellet Immitt.com) som sponsrade 99Mac.com med lina i något år, erbjuder Lasso-abbonemang.

Läs mera här:

http://www.immitt.com/

Vårt pris är 995:-/år och det blir om jag minns rätt ca 83:-/månad eller så.

/Ola

Hmm. jag kanske haft en överdriven uppfattning om immit som dyrt. Jag skulle nog vilja ha lite mer utrymme men då springer priset iväg en smula.

Fråga 1:
Hur mycket trafik ingår i abbonemanget?

Fråga 2:
så skriver ni att:I priset nedan ingår access till dina filer via AFP, SMB och WebDAV. Vi kan inte erbjuda FTP-access.
FTP är det enda sättet jag, än så länge, känner till för att administrera mina siter. Dreamweaver har ju till och med en inbyggd ftp-klient. Hur funkar de andra varianterna?

Fråga 3:
om du jämför Levonlines BusinessClass-abb, med motsvarande på immit (+Lasso) var hamnar vi då i pris och prestanda?

mvh David (som börjar bli intresserad)

Inte för att jag har något emot mångfald men varför gängar sig 99mac med både Levonline och immit? Vem vill 99mac pusha för och varför?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-12-12 13:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Slättne
FTP är det enda sättet jag, än så länge, känner till för att administrera mina siter. Dreamweaver har ju till och med en inbyggd ftp-klient. Hur funkar de andra varianterna?

DreamWeaver klarar även av WebDAV.

Citat:

Skrevs ursprungligen av molia
DreamWeaver klarar även av WebDAV.

Och GoLive samt MacOS X. iDisk är ju bara vanlig WebDav.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-13 00:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Kort sagt kan jag säga att kontakten med Lars & Magnus på Levonline (teknikerna) har fungerat perfekt, dom är jäkligt bra på att hjälpa till när det behövs.

Kul för er. Men levonline är ett totalt nerköp, dyrt, mkt dålig inkompetent, arrogant Macfientlig servicepersonal.
Så fick jag svar på varför 99mac har blivit så seg och långsam: Levonline!

Om någon vill finna en proffisg, servicemindad webbhotell (till skillnad från Levonline) så rek. jag Space2U.

Bra priser, mkt bra service, etc

Du hittar de här

1
Bevaka tråden