Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Epson 3200 FireWire-problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-12 11:15

Har nyligen införskaffat en Epson 3200 scanner. Väldigt nöjd med den till dess jag skulle koppla in den via FireWire under OS X Panther. Det går inte alls. Pratade med Epson och de säger att de inte kommit med drivrutiner för det. Så jag har två frågor.

1. Är det någon som har en work-around för att få det att fungera?
2. Borde inte en av världens största tillbehörstillverkare kunna få tummen ur och släppa drivrutiner när en produkt kommer. Antar att de får access till systemvaran innan och utan problem skulle kunna säga, "hallå, här har vi nya drivisar." Är det för mycket begärt att ett företag ska ha bra support och inte bara göra bra produkter?

Citat:

Skrevs ursprungligen av david_v
Har nyligen införskaffat en Epson 3200 scanner. Väldigt nöjd med den till dess jag skulle koppla in den via FireWire under OS X Panther. Det går inte alls. Pratade med Epson och de säger att de inte kommit med drivrutiner för det. Så jag har två frågor.

1. Är det någon som har en work-around för att få det att fungera?
2. Borde inte en av världens största tillbehörstillverkare kunna få tummen ur och släppa drivrutiner när en produkt kommer. Antar att de får access till systemvaran innan och utan problem skulle kunna säga, "hallå, här har vi nya drivisar." Är det för mycket begärt att ett företag ska ha bra support och inte bara göra bra produkter?

En lösning, om än inte gratis, kan vara Vuescan. Vet ej om den funkar med Panther, men det går att ladda ner en demo och testa.
http://www.hamrick.com/index.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-12 11:44

Tror det har löst sig. Vill använda Silverfast SE för inläsning då den framför allt ger skarpare resultat. De har uppdaterar sina drivisar. Håller på och laddar ned för att prova. Det står att de har löst firewire och panther problemet i sitt forum. Väldigt mycket bättre support där, mindre företag så kanske enklare, men ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-12 11:49

Fungerar perfekt. Så mycket för att ringa support. Det är som vanligt. Hitta informationen själv.

1
Bevaka tråden