Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nwn: hordes of the underdark?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur är det med expansioner till nwn?
Jag hörde någonstans att man kunde extrahera data från PC-versionen och köra Shadows of Undrentide tex. Är det någon som vet om det stämmer och om det i så fall går att göra samma med HotU?

HotU kommer ut om ngn vecka så det vore kul att skaffa det till Macen.

SoU är inga problem:
Guide

HotU... hoppas det.

NWN (Win) 169:-
SoU (Win(+Mac)) 169:-

Källa: Webhallen

Fast man måste nog ha Macversionen av NWN först, eller vad menar du?

NWN (Macoteket) 499:-
+ SoU (webhallen, det var ett bra pris) 169:-

Ja, man måste ha Mac verren.. ":(" illustrerade prisläget

Jag tror jag kollar Biowares hemsida minst en gång i timman nu.

Jag har nämligen köpt Hordes of the Underdark (på dyr-Åhléns 329:-) och måste ha patch 1.60 för att spela på Mac... Den skall komma i början på veckan, dvs nu.

Ah så patch 1.60 kommer till macen. Najs. Har faktiskt börjat köra på pc... Men byter gärna platform om det går

  • Avstängd
  • 2003-12-11 19:33

RTCW:ET skulle må bra av att portas.

Filip: hur är HotU? Jag längtar efter den nya kameran och är samtidigt lite rädd för att de nya system requirements:en är för höga för att det skall vara kul på min iBook. Nåja, jag spelar mest med min Linux PC ändå.

Nån trevlig PW (persistant world) som rekommenderas? Tycker att det är lite jobbigt att rollspela på engelska. Särskilt som jag är ny på rollspelande.

(1.60 är försenad - beror på att bioware skall byta servrar tydligen)

Oj... det var en massa frågor jag inte kan svara på men jag försöker:
HotU är på det hela taget najs. Tänkte inte på att det var en ny kamera. Möjligtvis att man kan zooma in lite mer men det var ett bra tag sen jag körde SoU.

Det känns ganska krävande. Flyter inte på "supersmooth" på min PC ([email protected], 640RAM, gf4ti. kör 1280x1024 upplösning o allt på) i alla lägen... Det är ju inte snyggare än NWN/SoU vad jag kan se, så jag fattar inte vad som tar så mycket kräm....

Jag har aldrig spelat NWN online så det vet jag inget om. Har bara kört "single player". Kanske borde testa dock....

Kan meddela för de som är intresserade att med den nya 1.61 patchen går det alldeles utmärkt att spela NWN: HotU. Lättast är det att använda sig av gratisprogrammet nwnupdater (går att hitta via forumen på bioware.com, kommer inte ihåg ngn direktadress)

Med tanke på hur lätt det är kan jag inte förstå att de inte stoppar in en installerare för mac på HotU skivan och säljer den som hybrid. Säkert ngn jäkla managementpolitik/markandsföring...

Funkar utmärkt ja, men märkbart tyngre för datorn (iBook 800). Tyvärr har jag jobbat ända sedan patchen kom ut så jag har inte hunnit långt i spelet.

Verkar lovande!

1
Bevaka tråden