Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVR-106D i konflikt med CD-driven

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min nyköpta Pioneer DVR-106D trivs inte ihop med den inbyggda CD-RW/DVD-ROM-driven (Toshiba). Båda inkopplade leder till att systemet varken vill kännas vid DVD- eller CD-brännaren. Systeminfo listar enbart CD-driven bland ATA-enheterna, men ex. iTunes hittar inte någon brännare alls.

Om jag kopplar ur CD/DVD-driven hittas och fungerar DVD-R-enheten lysande (tror jag i alla fall, släden kommer inte ut ur chassit — se annan tråd).

Någon med erfarenhet av denna konflikt?

Ursäkta potentiell dubbelpostning.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-11 17:13

Hur har du byglat enheterna? En skall vara master den andra slave, för dom sitter på samma IDE buss antar jag. Men det visste du väl redan.

Jag är rätt säker (trodde jag) på att jag satte DVD-brännaren som slav (om man nu får använda det ordet), men nu när du säger det blir jag osäker. Ska undersökas. Tack för väckelsen.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-12-11 23:46

Bygla båda enheterna som CableSelect (CS) så funkar det.

Har en DVR-106D tillsammans med en Philips Combo-drive i min Dual/867 MDD. Fick dock kernel Panics i början, vilket senare visade sig bero på att brännaren gick i vila(går att stängaav i "strömsparare"
)

Jupp, det var det jag gjorde. Det står ju tillochmed i PM-manualen märkte jag senare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-13 00:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av oskich
Har en DVR-106D tillsammans med en Philips Combo-drive i min Dual/867 MDD. Fick dock kernel Panics i början, vilket senare visade sig bero på att brännaren gick i vila(går att stängaav i "strömsparare"
)

Jag lyckas inte kopiera från en DVD_ROM till Pioneer 106 i Toast. Lyckas ni med det, kan det ha med byglingen att göra??? (Försöker reda ut det här... )

1
Bevaka tråden