Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ändra inlägg

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan jag började använda min nya dator med Panther 10.3.1 och Safari så kan jag inte längre ändra (stavfel etc) i mina egna inlägg här på 99mac. Jag får meddelat att ändringen är genomförd som vanligt men inlägget förblir oförändrat.

Fortfarande samma problem. Ibland går det men oftast inte och jag fattar allvarligt talat inte vad jag gör annorlunda. Senast det funkade gjordes ändringen efter längre tid så att det kom upp ett ändringstillägg, om det nu har något med saken att göra (tidsrymden alltså).

Ingen annan som upplevt samma problem?

Ett meddelande (längst ner i inlägget) kommer upp om du ändrar inlägget senare än två minuter efter att du skapade det. Det sköts på servernivå och har inget att göra med vare sig din dator eller webbläsare.

/M

Tack men så mycket har jag fattat. Med extra markering av tidsrymden avsåg jag istället belysa huruvida tiden som gått från det att inlägget skrevs möjligen kunde ha en inverkan på möjligheten att redigera samma inlägg. Kanske långsökt men någon annan skillnad i mitt handhavande kunda jag inte komma på.

Inget om det verkliga problemet?

/J

Kan ju tillägga att det var likadant igen nu. Försökte ändra en ordföljd och det fungerade inte, dvs ändringen rapporterades som utförd men förblev oförändrad. Väntade nån minut till och gjorde exakt samma sak och då fungerade det.

Fortfarande bara jag som inte kan ändra mina egna inlägg ordentligt?

Jaja, jag ska sluta tjata, men om det är ett känt problem så vore det fint om någon kunde bekräfta det här.

  • Medlem
  • 2004-01-12 21:30

samma här (om det är Safari det gäller), men det är för att sidan är cahcad. Äpple+r löser symptomet. Problemet kvarstår. Jag vill gärna kunna slippa läsa cachade sidor i Safari, men 99mac har hittills inte gett mig nån lösning...

1
Bevaka tråden