Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Acrobat as default

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-11 01:28

Hej,

någon som kan hjlpa mig med att ställa in så att Acrobat alltid öppnar alla pdf-filer?
Jag vet att det kommer upp en dialogruta med denna fråga då programmet är nyinstallerat, men den lyckades jag klicka bort. Då valde jag istället "förhandsgranskning" som default, men nu önskar jag ändra...

Ngn som vet bot...?

//mmi

Markera en PDF-fil i Finder, högerklicka (ctrl+klick om du har mus med bara en musknapp) på den och välj "Visa info". I informationsfönstret som du får upp så finns en sektion som heter "Öppna med" och där kan du också välja om det skall gälla för alla PDF-filer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-11 10:47

Tack och bock! Det hade jag ju kunnat räkna ut själv, tänk vad allt blir enkelt när ngn annan förklarar...

//mmi

nu väcker jag den här tråden igen...

Det är nämligen tvärtom, jag vill att alla pdf ska automatiskt öppnas i Preview. Men ibland frångår datorn det och öppnar acrobat istället. Det är nu inte det värsta, utan bara för att jag vill läsa pdf:en så måste jag först klicka bort en ****** ruta som frågar om jag vill ha acrobat som default läsare. Varje gång! Jag väljer nej varje gång och det är lika störande varje. Det som ofta händer är att när jag pillar med något annat program 2 minuter senare så börjar Acrobat-ikonen hoppa, utan anledning!! Varje gång!! Och det är aldrig något den vill!?

Hur får jag stopp på det här??

En annan fråga var flera pdf:er som jag la ihop till en enda, numer när den (tack o lov) öppnas i preview så visas inte "thumbnails" men istället "table of content" vilket det inte gör någon annanstans.. och det känns ganska missvisande att titta på för alla sidorna var liksom huller om buller.. Så frågan där är om jag antingen kan dela upp filen till orginal-versionerna, uppdelat igen och döpa om dem så det inte är typ "untitled" etc där eller om jag kan få preview att alltid öppna med sidebar i "thumbnails" vyn?

Jag är inte så hemma på det här med PDF men om man lagt samman olika filer till en, då borde de väl bara vara en och inte summan utav flera? Har jag gjort nåt knas för att få det såhär?

Senast redigerat 2008-06-15 12:35
1
Bevaka tråden