Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Ingeet ljud i iMac. (Nästan.)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iMac 400, som jag har installerat Panther på. Allt fungerar utom ljudet. Det gjorde det inte i OS9 heller. När jag kollar i ljud-inställningar, så står det på "hörlurar" och inget annat finns att välja. Om jag kopplar in en line ut-kabel på sidan så ändras det iblan till "Inbyggt ljud", men inget hörs i högtalarna. Nu har jag provat ett par iPod-hörlurar i de två hörlursuttagen på framsidan. Det vänstra ger ljud, men det högra är tyst. Jag har formaterat hdn zappat p-ramet osv. Nån som kan komma med tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-10 17:54

Jag förmodar att du har senaste firmware-versionen (v4.1.9?) i iMacen då lyckats installera Panthern på den?

Ja, det har jag, såvida det inte finns olika 4.19. Däremot hade jag inte det på en annan 350 mHz och jag höll aldrig på att få ordning på bildskärmen efter det att jag hade stoppat in Jaguar-skivan. Med hjälp här från forumet och ett oändligt pulande lyckades jag få ordning på den.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-10 19:10

Ja just ja. Det var du som hade den där 350:n med skärmproblemen också ja. *minne som en guldfisk*

  • Oregistrerad
  • 2004-03-06 16:02
Ursprungligen av Ian Curtis:

...När jag kollar i ljud-inställningar, så står det på "hörlurar" och inget annat finns att välja...

Jag har samma problem. Ljudet i min PowerBook har slutat fungera. Intällningarna visar också bara "Hörlurar". Om jag kopplar in högtalare låter det dock. Blir galen!!!

tyst imac...

Ursprungligen av Ian Curtis:

Jag har en iMac 400, som jag har installerat Panther på. Allt fungerar utom ljudet. Det gjorde det inte i OS9 heller. När jag kollar i ljud-inställningar, så står det på "hörlurar" och inget annat finns att välja. Om jag kopplar in en line ut-kabel på sidan så ändras det iblan till "Inbyggt ljud", men inget hörs i högtalarna. Nu har jag provat ett par iPod-hörlurar i de två hörlursuttagen på framsidan. Det vänstra ger ljud, men det högra är tyst. Jag har formaterat hdn zappat p-ramet osv. Nån som kan komma med tips?

hej
Låter identiskt med min imac 400. Har gjort samma felsökningar som du. funkar däremot med externa högtalare på hörlursutgången dock inte på högtalarutgången. Ljudinställningar visar bara hörlurar.
Har du gett upp eller har du hittat felet?

mvh
Michael
wallmo@svit.se

1
Bevaka tråden