Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple i topp hos Ny Teknik

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tidningen Ny Teknik listar årets toppar och floppar. Apple toppar med iPod och iTunes Music Store.

1. i iPod; musikspelaren och tjänsten Music Store har ritat om webb- landskapet. Plötsligt är det högsta mode att betala för musik och spela den i denna stramt formgivna apparat.

2. iTtunes Music Store blev det första lyckade försöket att sälja nedladdningsbar musik. På ett drygt halvår såldes 15 miljoner låtar. Under hösten dök nya Napster upp som första seriösa konkurrent.

På 10:e plats finns Powrer Mac G5; första persondatorn med dubbla 64-bitars processorer. Tusen ihopkopplade burkar blev också årets tredje vassaste superdator.

Svensk-japanska Sony Ericsson tar en åttonde plats med mobiltelefonen Z600. Floppar gör NEC:s 3G-telefoner, Tablet PC och Nokias N-gage.

Hela listan hos Ny Teknik

Först ut var Alphonze med en tråd i Allmänt.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-12-10 13:32
  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 13:37

aj, 1100 G5or, inte illa

"Det är bara att gå ner till närmsta Applebutik och köpa ett gäng Power Mac G5:or och koppla ihop dem. Då får man världens tredje snabbaste superdator. Det gjorde tekniker vid Virginia Tech Campus som döpte sin skapelse bestående av 1100 G5:or till "Big Mac"."

  • Medlem
  • 2003-12-10 14:11

"Det är bara att gå ner till närmsta Applebutik och köpa ett gäng Power Mac G5:or och koppla ihop dem"

...och vänta på leverans...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2003-12-10 15:42

Beställer du 1,1k Appleburkar så får du nog dom hemlevrerade av Oscar själv

Vilken bra och trevlig topplista, inte bara för Apple's del utan även mycket annat.

Verkar ha varit ett bra år för anti-microsoftare!

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 15:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Syrsa
"Det är bara att gå ner till närmsta Applebutik och köpa ett gäng Power Mac G5:or och koppla ihop dem"

...och vänta på leverans...

Med tanke på Virginia Techs projekt och den publicitet det fått är det väl inte konstigt att Applestore prioriterade leveranserna till dem.:p

Reagerade på en sak de skrev om iPoden
.
"En Ipod kan inte göra mycket mer än att spela låtar."

Vaddå? Räknas det inte att jag har den som en medtagbar hårddisk, syncar min kalender och mina kontakter varje dag?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-10 16:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av flexable
Med tanke på Virginia Techs projekt och den publicitet det fått är det väl inte konstigt att Applestore prioriterade leveranserna till dem.:p

Väldigt OT men:
Med tanke hur pass prioriterade de själva är av Apple så är det ju inte konstigt att de prioriterar folk på egen hand. Svårt att prioritera kunder när man inte har varor att prioritera dem med (läs vanlig ÅF).
-----------------

Citat:

Skrevs ursprungligen av flexable
Med tanke på Virginia Techs projekt och den publicitet det fått är det väl inte konstigt att Applestore prioriterade leveranserna till dem.:p

De var inte särskilt prioriterade och fick t.ex. ingen mängdrabatt.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 17:30

Nja, jag hade för mig att jag började se bilder av klustret ett tag innan de flesta fick sin G5:a även från applestore. Nåja.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christian Åhs:
Tidningen Ny Teknik listar årets toppar och floppar. Apple toppar med iPod och iTunes Music Store.
[...]
Först ut var Alphonze med en tråd i Allmänt.

Hehe, det var ju vänligt att du kommenterade att jag egentligen var "först". Jag visste inte ens om jag var tillåten att skriva i Nyhetsforumet. Därför blev det Allmänt.

Kul att Apple ändå gör så bra grejer så att det skrivs om det iallafall! Hoppas Mac OS ökar lite mer bara...

Senast redigerat 2003-12-12 20:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Verkar ha varit ett bra år för anti-microsoftare!

Verkligen! Open Office på 3:e plats, och enda M$-produkten är på andra plats... på flopplistan!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Reagerade på en sak de skrev om iPoden
.
"En Ipod kan inte göra mycket mer än att spela låtar."

Vaddå? Räknas det inte att jag har den som en medtagbar hårddisk, syncar min kalender och mina kontakter varje dag?

Jag reagerade på det också. De har nog bara glömt det eller att de inte ens vet om just de användningssätten.

1
Bevaka tråden