Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst ljud från Powerbook

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-09 19:27

Nu när jag har trådlöst nätverk, vill jag även ha trådlöst ljud till stereon. Någon som har någon idé/lösning på detta?

  • Avstängd
  • 2003-12-09 19:33

radiosändare. pucko.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-09 19:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av iGnu
radiosändare. pucko.

Är den bra? Hittar inte info om den. Borde finnas på www.pucko.com eller liknande...

iGnu. Jag skulle tro att Wire will använda det befintliga nätverket (Airport?) och inte ha ännu ett nätverk hemma att skicka signaler över.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-09 19:45

Ja, något ditåt. PB:n har ju Airport och Bluetooth. Kanske kan gå att skicka ljud till stereon med. Vad vet jag?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-09 20:03

Jag vill inte kalla dig lat, men en sökning på "wireless audio link" på Google ger rätt många träffar. Den här t.ex.

Jag funderar på om det här kan vara något, tillverkat av Creative. Kan hända att jag misstolkat texten lite. Den verkar dessutom kräva Windows.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 12:59

För tusan, glömde ju Squeezebox. Deras förra (icke-trådlösa) lösning fick väldigt fin kritik.

  • Medlem
  • 2003-12-10 14:33
  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 15:21

Squeezebox ser väldigt intressant ut! Dyr, men om den funkar så bra som det sägs i testernas på deras hemsida kan den vara värd att investera i.

Jag tillhör faktiskt klientelet som är villigt att lägga ut kanske 3000 (listpris i USA 299$, vilket i och för sig gör 2100sek med dagens kronkurs, men som kan spädas på med ev. tullavgifter och frakt) för att slippa ställa powerbooken på en högtalare för att sedan koppla in den till stereon med hörlursuttaget. Förhoppningsvis bör squeezebox ge en ökad ljudkvalitet också eftersom den är utrustad med digitala utgångar.

Den nuvarande lösningen med hörlursuttaget funkar, men lösnig som squeezebox skulle försätta en prylbög som mig i fullständig nirvana!!

Saker som imponerar på polarna diskuteras ofta på detta forum, squeezebox bör vara en sådan grej som får dom att dräggla??!!

Är det någon på 99mac som ( mot förmodan) redan lagt vantarna på denna tingest? I så fall vore det kul att få höra hur bra den är?

Kanske kan vara värt att höra med macoteket om dom kan ta in den till ett bra pris?

/Sulan....numera kraftigt lidande av välfärdsproblem

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 15:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Sulan
Jag tillhör faktiskt klientelet som är villigt att lägga ut kanske 3000 (listpris i USA 299$, vilket i och för sig gör 2100sek med dagens kronkurs, men som kan spädas på med ev. tullavgifter och frakt) för att slippa ställa powerbooken på en högtalare för att sedan koppla in den till stereon med hörlursuttaget.
/Sulan....numera kraftigt lidande av välfärdsproblem

1995:- på http://www.iink.biz/ (???)

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 15:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
1995:- på http://www.iink.biz/ (???)

Jo, men det är den icke trådlösa varianten (exklusive moms dessutom).

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 15:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Sulan
Jo, men det är den icke trådlösa varianten (exklusive moms dessutom).

Att den såg lite gammal ut misstänkte jag
(Men att det var exkl. moms missade jag - tror nog man får ta en KO-bråk om alla firmor som vänder sig till privatpersoner med exkl.moms -priser : för det är ju olagligt!)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-10 16:13

Wire,

De flesta goda (och mindre goda) tipsen ovan handlar ju om att "sända" ut MP3-ljud/musik via nätverk/AirPort.

Vad du är ute efter är (väl) att få ljudet från din Mac, via ljud-ut-kontakten, att trådlöst ta sig till din stereo.

Eller??

Kolla in:

Teknikmagasinet

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 18:16

Har mailat www.iink.biz, dom har tydligen squeezebox på gång, kommer att kosta 3295 inklusive moms.

...lite dyrt tycker jag med nuvarande dollarkurs, men vem vet....habegäret kanske blir för stort??:rolleyes:

Skärpning Sulan. Inte kan du betala så mycket för den. Skicka med mig pengar till nästa USA resa så köper jag en åt dig.
Ålidhöjd är inte exklusivt!!! Tomtebo däremot det är exklusivt.:p

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 19:14

Åhå! Tack för erbjudandet!

Så du är en frekvent USA-resenär. Kommer det inte uppstå problem med en enhet köpr i USA?? Pga deras 110volt? Men jag antar att du vet. Det står nämligen på deras hemsida någonstans att beroende på var i världen man bor kommer olika typer av nätdelar skickas med (om man köper online).

Börja inte jidda om Ålidhöjd kontra "Töntebo", du vet att gräddan bor på Ålidhöjd:D

...när du ändå är i USA kan du väl passa på och köpa hem en 15" powerbook 1.25 ghz Superdrive???:D :rolleyes: :rolleyes:
/Sulan

1
Bevaka tråden