Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halo kommer den 11 December.

Tråden skapades och har fått 87 svar. Det senaste inlägget skrevs .

MacSoft noted that the game will go into manufacturing on Friday, Dec. 5, and will begin shipping from Destineer's warehouse on Thursday, Dec. 1.

Någon som har en aning om man köpa Halo från något annat ställe än Macoteket? De är rätt dyra nämligen....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-09 17:43

Hur fet dator behöver man för detta då? G5:a med 2x3ghz (eller 3x2ghz) och fetaste grafikkortet som går att köpa i Lerum?

Lite bitter över ur höga hårdvarukrav det är på allting nuförtiden...

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-12-09 20:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av hgus
Hur fet dator behöver man för detta då? G5:a med 2x3ghz (eller 3x2ghz) och fetaste grafikkortet som går att köpa i Lerum?

Lite bitter över ur höga hårdvarukrav det är på allting nuförtiden...

Varför skulle man köpa ett grafikkort i Lerum? Dedär lät ytters skummt...

Men de e är ju inte så konstigt att de blir högre systemkrav när spelen blir snyggare. Men jag fattar inte varför de är så höga systemkrav på halo de är ju inte ens snyggt nu längre.

Halo går hur fint som helst på äldre datorer, så din feta dator hgus kommer att klara Halo hur jäkla bra som helst.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-10 02:11
Citat:

Systemkrav:
Minimum:
Macintosh computer with 800MHz G4 or faster processor
Mac OS X v10.2.8 or higher
256MB RAM
32MB AGP Video Card (GeForce 2MX/ATI 7000 or better)
1.4GB hard disk space

Recommended:
Macintosh computer with 1GHz G4 or faster processor
Mac OS X v10.3 or higher
512MB RAM
64MB AGP Video Card (GeForce 4Ti/ATI 9000 or better)
1.4GB hard disk space

Att det skulle vara så svårt att hitta!

Jaha, ibook G4 klarar minimikravet med nöd och näppe. Det är ju inte alldeles fy skam, med tanke på att Halo är ett år gammalt...

Nu hade jag ju inte väntat mig att kunna spela det på min dator, eftersom jag har en urgammal mac, jag tänkte mer på nästa. Jaja. Jag försöker få tag i Marathon Infinity... Kanske skulle man testa Unreal?

(Lerum hade egentligen ingenting med saken att göra, förresten. Det bara halkade med i farten.)

Citat:

Skrevs ursprungligen av hgus
Jaha, ibook G4 klarar minimikravet med nöd och näppe. Det är ju inte alldeles fy skam, med tanke på att Halo är ett år gammalt...

Du menar *fyra* år gammalt?

Senast redigerat 2003-12-10 10:55

4 år gammalt, fast med pixelshaders (som det är det första både mac och pc-spelet som använder, därav systemkraven)

Har X-box varianten och den rockar väldigt mycket:D
Har dock hört att dom skippade co-op läget för Pc-versionen, vilket suger då det var det roligaste i hela spelet. Kan ju alltid hoppas att det ingår i macversionen (mycket troligt):)

Allså.. Helt sjukt att Halo är fyra år gammalt. Att det har gått så snabbt?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 15:43

Kalla mig galen!
Men jag ska testa demot på den dator jag har ! (jag har fler, men jag får inte använda eller de är för gammla)

Mina specs är:

Blå Vit G3
300 mhz
448 Mb RAM
ATI RAGE 128 | 16 mb

Vad behöver man säga mer ?

Jag ska se hur många fps jag kan uppnå.. hehe

Ge mig ett lycka till!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Astroboy
Har X-box varianten och den rockar väldigt mycket:D
Har dock hört att dom skippade co-op läget för Pc-versionen, vilket suger då det var det roligaste i hela spelet. Kan ju alltid hoppas att det ingår i macversionen (mycket troligt):)

Är rätt säker på att Mac- och PC-verisionerna är lika där, så vi får nog klara oss utan co-op tyvärr.

Edit: oj, det rimmade ju!

Halo Klanen 99mac?

Jag har kanske för mycket tid...

Finns det ett demo ute nu? Shit! Det är bara tanka hem och testa nu allså...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Finns det ett demo ute nu? Shit! Det är bara tanka hem och testa nu allså...

Var hittar du länk till demo?

Här http://www.macgamefiles.com/ finns den då inte...

Citat:

Skrevs ursprungligen av hgus
Hur fet dator behöver man för detta då? G5:a med 2x3ghz (eller 3x2ghz) och fetaste grafikkortet som går att köpa i Lerum?

Lite bitter över ur höga hårdvarukrav det är på allting nuförtiden...

Gnällspik Systemkraven är för minimum en 2,5 år gammal maskin och för rek. en 2 år gammal hoj. Samt att man når minimikraven med att köpa en e-mac för 8.500 kr inkl. moms. Om det smakar så kostar det:)

Fast en 1.6 GHz skulle nog vara bra:D

Citat:

Systemkrav:
Minimum:
Macintosh computer with 800MHz G4 or faster processor
Mac OS X v10.2.8 or higher
256MB RAM
32MB AGP Video Card (GeForce 2MX/ATI 7000 or better)
1.4GB hard disk space

Recommended:
Macintosh computer with 1GHz G4 or faster processor
Mac OS X v10.3 or higher
512MB RAM
64MB AGP Video Card (GeForce 4Ti/ATI 9000 or better)
1.4GB hard disk space

Cooperative skippade dom eftersom det hade tagit typ 3-4 månader extra för dom att fixa fungerande coop över nätverk (xboxversionen har ju bara coop när man kör 2 pers på samma xbox, ej över nätverk). Eftersom det inte fanns något stöd för det i nätverkskoden (som dom ändå fick skriva om helt) så valde dom att inte inkludera det i releasen.
Är ju snack om att dom kanske ska släppa coop-patch senare, eller så blir det att förlita sig på att någon annan fixar det när dom släppt sdk och baneditorer osv...

  • Oregistrerad
  • 2003-12-11 20:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Finns det ett demo ute nu? Shit! Det är bara tanka hem och testa nu allså...

"Don't get carried away"

Hehe.. Westlake snacka om att de skulle börja på demot när spelet är klart.
Och då kan man undra.. Jag trodde nämligen att den skulle komma i dag..
Eftersom spelet kommer i dag, och att de gjorde samma sak med PC versionen(??).

Den gick ju guld i början av veckan.. Så de har någ börjat iaf.. Vad jag tror.

Om den inte kommer i natt eller i morgon, så lär den kanske komma på måndag eller i nästa vecka...

Nu har spelet släppts (det kom igår, den 11:e väl?). Finns det några reaktioner än, flyt, grafik, känsla etc? Eller det är kanske för tidigt..

  • Oregistrerad
  • 2003-12-12 01:16

Att Halo tillsist är släppt borde väl vara på förstasidan? Något som hunnit testa det än?

  • Medlem
  • 2003-12-12 08:17

Med risk för att bli lynchad måste jag fråga varför Halo verkar så Hypat... Jag har bara spelat det på xbox, men det är ju riktigt ruttet, i alla fall om jag jämför mot dagens spel.

Någon som kan förklara magin med detta spel? Har jag missat nått?

Citat:

Skrevs ursprungligen av odin
Med risk för att bli lynchad måste jag fråga varför Halo verkar så Hypat... Jag har bara spelat det på xbox, men det är ju riktigt ruttet, i alla fall om jag jämför mot dagens spel.

Någon som kan förklara magin med detta spel? Har jag missat nått?

Marathon
Myth
E3 2000
huge build up, Bungie har lite indiestämpel och stor community både wintel och macola och lite Macspel
in kommer Ms och köper Bungie
Trauma vad ska hända
Peter Tamte och Destineer verkar rädda det hela..
Halo släpps för persondatorer
Cirkeln är sluten

Dock är ju inte spelet det som det var tänkt att det skulle vara, dvs sömlöst rätt så icke-linjärt flerspelaräventyr i stooor värld (istället för enspelarsläge med definierade någorlunda linjära banor)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Steephill
Cirkeln är sluten

*snyft* ...vackert!

  • Oregistrerad
  • 2003-12-12 11:14

Nån som vet om det finns en mapeditor med?, satt timvis hemma på min 6200 och gjorde nya banor till marathon, först med MIA mapeditor, sen med Bungies officiella motor när den följde med Infinity...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Page Not Found/ Per
Att Halo tillsist är släppt borde väl vara på förstasidan?

Håller med. Halo är väl antagligen det största spelet som har släppts till Mac? Det är ju extra intressant också p.g.a hela karusellen kring MS, Bungie och Halos vara eller inte vara på Mac. Förstasidan, dammit!

Citat:

Skrevs ursprungligen av KRAFTWERK
Nån som vet om det finns en mapeditor med?, satt timvis hemma på min 6200 och gjorde nya banor till marathon, först med MIA mapeditor, sen med Bungies officiella motor när den följde med Infinity...

Inte i skeppade produkten, vad jag vet. Närmaste svar är väl Peter Tamtes egna ord

  • Oregistrerad
  • 2003-12-12 15:33

Hoppet finns med andra ord!

Bevaka tråden