Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panther eller hårdvaru problem?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-25 09:47

Fick min nya PB 12" för en vecka sen. La in Panther två dagar senare. Nu hänger sig skrället några gånger om dagen. Ibland under uppstart, ibland under öppnade program. Men mest under uppstart av olika program. Är det Panther som strular eller är det nåt i datorn. Har kört diskverktyg men det händer ändå.
Minnet är utbyggt till 512. Har jag en konflikt där... eller? Några tips nån?!
För övrigt är den super. Och fördelen med en 12" framför en 15" är att man faktiskt får den när mman beställt. Är det nån som faktiskt sett den nya 15" Den kanske inte finns på riktigt;)

Fräsh install eller uppgradering? Testa plocka ut de extra minnet och se om du får samma beteende.. Kör Apples Hårdvarutest...

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 10:17

Skulle tro att den går som tåget om du plockar ur extraminnet...
Prova det, och gnäll på stället du köpte minnet om så är fallet

[gissar, anar, tror, chansar - inte helt ogrundat men dock ]

Mig hände samma sak med en pb 12. KP på KP, ända tills jag lyfte ut den extra 512:a jag satt i. Nu har jag fått en ny modul levererad på garantin, men har inte provat hur den funkar ännu.
Löjligt petig dator.

  • Medlem
  • 2003-11-25 10:41

Tack! Verkar vara minnet. Andra gången det händer. Förra gången på en stationär G4. Ska ha ett snack med min handlare tror jag! Är alla på detta forum från Ume?
Grubbe Rules! (fast Malmö funkar åxå)

  • Medlem
  • 2003-11-25 10:50

kl

  • Medlem
  • 2003-11-25 10:52

Oj! Sådär skulle det inte stå. Hur gör man förresten för att lägga med en bild med inlägget? Ny medlem.

Längst ner där du skrivet inlägget kan du välja att bifoga en fil.. där väljer du nån bild.

  • Medlem
  • 2003-12-10 09:25

Yep! Nytt minne från apple(Kingston)
Funkar klockrent. Förstod på serviceteknikern att det var inte första gången det hände på 12".

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 09:50

Har haft samma problem med min en vecka gamla 15"are. Hade också stoppat i ett 512-minne som fick Panthern att bugga loss riktigt. Väntar nu på ett nytt minne från Macoteket och håller tummarna för att det är schysst.

  • Medlem
  • 2003-12-10 09:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av coma
Oj! Sådär skulle det inte stå. Hur gör man förresten för att lägga med en bild med inlägget? Ny medlem.

du måste klicka på knappen där det står skriv nytt inlägg. Sedan kan du ladda upp bilder eller länka till egna bilder på en server.

  • Medlem
  • 2003-12-10 09:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av pasp
Har haft samma problem med min en vecka gamla 15"are. Hade också stoppat i ett 512-minne som fick Panthern att bugga loss riktigt. Väntar nu på ett nytt minne från Macoteket och håller tummarna för att det är schysst.

Jag förutsätter att macotekets minnen funkar eftersom de garanterar 100 procents mac-kompatibilitet. Annars blir jag sur den dag jag går över till 10.3.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-10 09:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
Längst ner där du skrivet inlägget kan du välja att bifoga en fil.. där väljer du nån bild.

En bättre variant är att slänga upp bilden på ett eget webkonto som väl de flesta har och sedan länka till bilden, för att ej belasta 99mac's server med så mycket bandbredd.

Ex: [ u r l = "adressen till bilden] "En fin liten bildtext"[ / u r l ]

Så får man det här:

En fin liten bildtext...

Det borde göra Martin glad.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 09:58

Det första medskickade minnet var från Macoteket. Det var inga som helst problem att få byta det. Tvekar inte på att de är 100 % mac-kompatibla, men här verkar det vara frågan om ett parti "dåliga" minnen, eller?

  • Medlem
  • 2003-12-10 10:07

Mitt dåliga minne var på 256mb köpt på macsupport.
Kingston det också. Är det dom Macoteket säljer också?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-10 10:16

Ingen aning vilket märke de säljer, men den nya förtydligen (SPECIALMINNE FÖR PB G4 15"...) på minnessidan luktar lite som att man har haft problem med felleveranser. Jag spekulerar bara, men sidan har gjorts om sedan jag beställde mitt pb-minne. Hur som helst, Macoteket trevliga att ha att göra med.

1
Bevaka tråden