Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applestore nere! Hmmmm?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-12-08 20:02

.....nya billigare powerbooks kanske??:D
/Sulan

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-08 20:33

jøss. er det ikke folk på forumet? vanligis koker det over når applestore er nede, men den amerikanske er oppe...

Hmm? Är det verkligen billigare iPods idag eller är det en gammal banner somligger på 99mac idag? Hmm, vi får se vad som händer när de uppdaterat... [nyfiken i en struuuuuut]

England, Norge, Danmark, Finland ligger också nere...

  • Oregistrerad
  • 2003-12-08 21:10

Jag kan svära på att USA´s applestore var nere ett tag strax efter åtta.......
Inget spännande där dock.
/Sulan

Nu har Applestore legat nere i över 1,5 timmar! Så länge brukar den aldrig ligga nere väl?
Jag börjar bli små orolig ifall nått har hänt dem...

Man kanske skulle ringa och fråga om allt står rätt till?

Hela Europa är ju nere. Precis som i förra veckan.
Säkert bara små fixar av något man inte märker i första taget.

Den har öppnat nu och.... FYTT I H*LVETE! G6:an har kommit!

Dells webbshop rullar på som vanligt. Apple har stängt för semester.

  • Medlem
  • 2003-12-08 22:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jocke Anka
...
Jag börjar bli små orolig ifall nått har hänt dem...

Man kanske skulle ringa och fråga om allt står rätt till?

Asså det är f-n perverst att folk går igång så här varje gång Applestore är nere. Sitter man och bevakar den dygnet runt eller?

Nåt bättre finns det väl att göra?!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Asså det är f-n perverst att folk går igång så här varje gång Applestore är nere. Sitter man och bevakar den dygnet runt eller?

Nåt bättre finns det väl att göra?!

Ta det lugnt! Vad folk gör med sin tid har inte du med att göra.

Det är väl kul att folk har sånt intresse för sina Apple, inte många som har sånt passionerat intresse idag.

Får hoppas dom sänkt priserna med tanke på det kraftiga dollarraset sista tiden och även idag med rekordnotering jämfört med Euron.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Nåt bättre finns det väl att göra?!

Som vadå? Sitta och kolla in nya inlägg på 99mac kanske?
(är det kallt där inne i glashuset?)

  • Oregistrerad
  • 2003-12-08 23:04

Applestore nere i tre timmar! Tre timmar utan orderingång lär ju ta ner Apple-sveriges årsresultat rejält!?:D

Jag hoppas att dom högsta ansvariga i Sverige inser att att 10%-iga prissänkningar(minst), snabbare hårddiskar och superdrive i alla powerbookmodeller är det enda som kan öka omsättningen/rädda årets resultat:D
/Sulan

Jaha, då var den uppe igen. Någon som märkte någon skillnad? Inte jag i alla fall.

Nä. Om inte "Julklappsguiden" är ny?

Lessen, men det är jag som köpt allting. Behövde lite julklappar till nära och kära. Så när allting var slut var dom tvugna att stänga ner och göra om. Imorgon ska dom börja sälja batteridrivna korkskruvar istället.

Wow - ja då förstår jag verkligen varför du flaggar för en "Twisted Sister Xmas"...

Äsch, då kom den tillbaka precis när jag skulle vara rolig...

sjovall:

  • Medlem
  • 2003-12-08 23:45

Märker ingen skillnad.

Vad är grejen med att ta ned hela skiten varje gång de uppdaterar något. Borde ju gå att bygga systemet annorlunda.

  • Medlem
  • 2003-12-09 01:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Lessen, men det är jag som köpt allting. Behövde lite julklappar till nära och kära. Så när allting var slut var dom tvugna att stänga ner och göra om. Imorgon ska dom börja sälja batteridrivna korkskruvar istället.

Det enda som skulle få mig att börja dricka vin !

  • Oregistrerad
  • 2003-12-09 03:15

hmm.. nu når jag inte apple.com eller apple.se överhuvudtaget.. verkar var nere..

  • Oregistrerad
  • 2003-12-09 03:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Asså det är f-n perverst att folk går igång så här varje gång Applestore är nere. Sitter man och bevakar den dygnet runt eller?

Nåt bättre finns det väl att göra?!

Haha.. du har faktiskt en liten poäng där

Jag tycker det verkar som om Apple Store är nere väldigt ofta. Det räcker med att göra en sökning på "Apple Store nere" här på 99mac för att se det. Och jag tycker det är tråkigt, varför ska Apple Store behöva vara så nere jämt? Borde inte Apple Store vara uppåt istället, eftersom vi handlar så mycket där? Är det nån som kan ta på sig att trösta Apple Store? Jag tycker synd om Apple Store som är nere hela tiden...

Man undrar ju hur de byggt Apple Store egentligen. WebObjects i all ära, men måste man starta om för att korrigera stavfel? :rolleyes:

Prissänkning på iBook mellanmodell med 1000:- säger min granne här på jobbet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av jolander
Prissänkning på iBook mellanmodell med 1000:- säger min granne här på jobbet.

Stämmer inte. Samma som innan.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-09 13:49

Tiden för gratis lasergravyr till iPoden flyttades till 6 januari....dagen innan expot...hmmm?

Bevaka tråden