Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook G4 ljudligare?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boxholm
  • 2003-12-05 21:20

Är det någon fler som har fått uppfattningen att iBook G4 (hårddisken?) låter mer än iBook G3?
Är det samma varvtal på båda modellerna?

  • Avstängd
  • 2003-12-05 21:59

man hör ju knappt hårddisken. du måste höra fel ;p

  • Medlem
  • Boxholm
  • 2003-12-05 22:03

joe, den hörs ju..! Eller kan det var kylskåpet..?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-05 22:51

Sitter du i köket är det säkert disken... ähm....

  • Oregistrerad
  • 2003-12-05 23:11

Min är knäpptyst!

  • Oregistrerad
  • 2003-12-05 23:13

Fast ska slot-in:en låta som en diskettstation?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-12-05 23:26

Jag märker ingen skillnad mot den gamla G3:an.......

Heter man ThunderMac så ska det väl väsnas?:-)

  • Medlem
  • 2003-12-06 00:28

Min är också knäpptyst, är det övh någon fläkt i den??

  • Oregistrerad
  • 2003-12-06 03:59

Gå loss med något 3D spel eller Photoshop och rapportera här. Tänkte nämligen införskaffa en iBook G4, men förutsättningen är att den är RIKTIGT tyst. Tystare än min TiBook 550.

  • Medlem
  • Boxholm
  • 2003-12-06 14:27

Hmmm, jag har en iBook G4 och en iBook G3 bredvid varandra just nu. Å jag måste säga att jag upplever G4 lite ljudligare... Har dock inte hört fläkten än, brukar kräva att man ser på film i sängen innan den går igång... Å jag måste också undra vad CD-spelaren gör med skivan, när den kommer in... Låter som misshandel...

(60GB)

Senast redigerat 2003-12-07 02:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av kkb
Hmmm, jag har en iBook G4 och en iBook G3 bredvid varandra just nu. Å jag måste säga att jag upplever G4 lite ljudligare... Har dock inte hört fläkten än, brukar kräva att man ser på film i sängen innan den går igång... Å jag måste också undra vad CD-spelaren gör med skivan, när den kommer in... Låter som misshandel...

Det är ju en cd-mangel i den, så du är nog inte helt fel ute Slotin-läsarna pressar skräp in i själva skivan, så man ska vara mycket noga med att ha helt rena skivor. Annars kan det nog krasa lite otäckt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-06 19:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Min är också knäpptyst, är det övh någon fläkt i den??

Gissa om jag hoppade till häromdagen när *fläkten gick igång*!! Har haft iBook G4:an i två veckor utan att detta inträffat tidigare!

Förövrigt knäpptyst, så tyst att jag ibland blir lite förvillad då jag är van att lyssna efter hårddiskaktivitet - det går ju knappt på denna!

/Kalle

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-06 20:36

Tror ni det varierar mellan olika exemplar av iBook G4? Har ni som skrivt tidigare standardstorlek eller BTO hårddiskar? Ändra gärna i era inlägg tidigare med tillägg om storlek på hårddisken.

Jag har iBook G4 933Mhz med 60GB HD. Hårddisken är knäpptyst, likaså resten av datorn. Jag suttit med datorn i knät i timmatal och spelat Ghost Recon, dator blev väldigt varm, men jag har inte hört någon fläkt än!

Det enda som låter lite är CD spelaren, när man sätter in skivor så klickar det till oroväckande högt! Som ThunderMac säger låter den som en gammal diskettstation! Men det är nog ok. Har aldrig förut varit så nöjd med ett datorinköp!

Min iBook G4 (12") låter inte det minsta så till vida att fläkten inte går i gång eller om man pilla in en skiva - Då susar det ganska vildt.

Har snickrat ihop ett ställ av plåt som leder bort värmen rätt effektivt och fläkten har inte gått i gång sen dess, trots tunga photoshop-sessioner. CD-ljudet kommar man dock inte ifrån...

J.

Min iBook G4 (12", BTO med 640 MB RAM, 60 GB HD, APE och BT) är väldigt tyst. Praktiskt taget ljudlös tills man stoppar in en skiva i combo-enheten, då låter det inte kul. Ljudet när skivan matas in fick mig nästan tro att datorn gick sönder första gången jag använde den... Den surrar en hel del när den läser också, men det gör de flesta spelare jag använt.

På det hela taget är jag mycket nöjd med min lilla iBook som för övrigt är min första Mac. Däremot inte min sista

Fläkt till ibook G4:a

Hej!
Vart kan jag köpa en ny fläkt till min ibook g4:a och vad handlar det om för priser?
Jag har försökt leta rätt på en men inte hittat vart jag ska beställa den.

/Emma

1
Bevaka tråden