Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken webläsare till Lunarstom?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag, liksom många andra macanvändare hänger mer och mindre på Lunarstorm. Nu när dom har uppdaterat sin sida så är det inte direkt optimerat för Safari. Vilken webläsare fungerar denna sida i?

" Denna sekund får 79 Lunare besök i sitt Krypin."

Ugh, men verkar funka med Firebird.

Eleverna på skolan jag jobbar på använder Safari och det är ingen som har klagat på det.....Vad är det som inte fungerar?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Eleverna på skolan jag jobbar på använder Safari och det är ingen som har klagat på det.....Vad är det som inte fungerar?

Snabbsök, och så fungerar inte ikonerna för gästboksinlägg osv. korrekt. Det går inte heller att klicka på länkar i diskusarna och "mina besökare" och dagboken
(Jämfört med IE 6 på en PC)

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2003-12-06 15:05

Firebird funkar hyfsat, men inte helt. Nya funktionen Pejl funkar t.ex. inte alls på Mac.

Citat:

Skrevs ursprungligen av southtown
Snabbsök, och så fungerar inte ikonerna för gästboksinlägg osv. korrekt. Det går inte heller att klicka på länkar i diskusarna och "mina besökare" och dagboken
(Jämfört med IE 6 på en PC)

Jag var tvungen att gå in och testa själv!

Snabbsöken fungerar, men inte när man skriver direkt uppe i menyn. Oavsett vad man skriver där så söker man på det förskrivna ordet "snabbsök.....". Då kommer man till en sida där det står att det inte finns någon som heter "snabbsök". Då kan man snabbsöka på höger sida, där fungerar det. På så sett fick jag reda på att du heter Rickard, bor ensam, dejtar någon och är intresserad av konst och design!

Länkarna i diskusarna, "mina besökare" och dagboken fungerar med lite trix. Ibland fungerar det inte om man klickar....men flytta markören då lite till höger och klickar mittemellan texten så funkar det.

Det mesta verkar fungera i Safari med lite trixande......:rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Jag var tvungen att gå in och testa själv!

Snabbsöken fungerar, men inte när man skriver direkt uppe i menyn. Oavsett vad man skriver där så söker man på det förskrivna ordet "snabbsök.....". Då kommer man till en sida där det står att det inte finns någon som heter "snabbsök". Då kan man snabbsöka på höger sida, där fungerar det. På så sett fick jag reda på att du heter Rickard, bor ensam, dejtar någon och är intresserad av konst och design!

Länkarna i diskusarna, "mina besökare" och dagboken fungerar med lite trix. Ibland fungerar det inte om man klickar....men flytta markören då lite till höger och klickar mittemellan texten så funkar det.

Det mesta verkar fungera i Safari med lite trixande......:rolleyes:

digital konst menar jag alltså... inte sitter jag och målar akvarell inte
Jo det är ju det, med lite trixande

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-12-06 19:32

vi som använder skunk märker att Safari inte klarar inloggningen där. Måttligt enerverande...

Lunarstorm fungerar bäst i Camino tycker jag. Därmed inte sagt att det fungerar utan problem. På grund av en bugg i 10.3 så är det omritningsproblem i Camino (sidor eller delar av sidor blir helt vita - om man växlar mellan tabbar kommer det tillbaka).

Safari fungerar rätt dåligt på många punkter när det gäller Lunarstorm. Att hantera mejl t.ex. fungerar inte så bra. Även diskus strular.

Jag tänker registrera användarnamnet snabbsök nu, okej?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Jag tänker registrera användarnamnet snabbsök nu, okej?

synd att inte åäö funkar. dåligt egentligen. det är ju en svensk community

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2003-12-07 10:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Safari fungerar rätt dåligt på många punkter när det gäller Lunarstorm.

Eller så är det Lunarstorm som inte funkar med Safari?

Verkar inte vara deras starka sida att se till att det funkar med andra webbläsare än IE för Win.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Clas
Eller så är det Lunarstorm som inte funkar med Safari?

Verkar inte vara deras starka sida att se till att det funkar med andra webbläsare än IE för Win.

Helt sant, men jag såg det ur ett användarperspektiv denna gång och då är det Safari som fungerar dåligt. Men i övrigt kan jag bara hålla med.

Kan flika in att en av utvecklarna av Firebird sitter och debuggar Lunarstorm.
Vilket innebär att mycket kommer fungera klockrent. Även att kunna se bilder (i prylar) direkt i webbläsaren.

Annars så är faktikst Internet Explorer bäst för Lude..Lunarstorm..
Och om du ställer in ditt IE på följande sätt så kan du se media i prylar direkt i webbläsaren:

Gå in på "File Helpers" i preferences.

Lägg till en ny.
Sen fyller du in den på följande sätt:

Description: Lunarstorm Media
Extension: .asp
Mime type: application/x-lsdownload

Filetype
----------
Application: GraphicConverter.app (well, jag bara valde just det programmet, du kan nog välja något annat)

File Type: ????
File Creator: GKON
Encoding: Binary data
Use for incoming=ja, Use for outgoing=ja

Download destination: Download folder

How to handle: View with plug-in
Plug-in name: Quicktime Plugin

Problemet med Lunarstorms "Prylar" är väl att dom inte sänder rätt header först, så det är omöjligt att avgöra vad det är för en filtyp, om det är en JPEG eller ett Worddokument. Därav att flera webbläsare har problem med detta.

Det är (förstås) inget problem i Camino, där laddas filen ner och först efter det så öppnas den i lämpligt program.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-12-08 10:58

men lunarstorm är töntigt...varför funkar det inte med skunk.nu?

Diskussionen handlade inte om Lunarstorm är hippt eller inte, bra eller dåligt. Bara om vilka webbläsare som fungerar bäst med sajten.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-12-08 12:07

så om jag vill dra in ett sidospår o fråga om skunk så borde jag starta en ny tråd? Och egna åsiktet är strängt förbjudet då det inte står något om det i rubriken på diskussionen.

Du skrev att Lunarstorm var töntigt, det var det jag svarade på.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-12-08 12:26

små egna åsikter är aldrig fel.

ett eget litet program till lunarstorm kanske vore nått.

lunarstorm.app

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Problemet med Lunarstorms "Prylar" är väl att dom inte sänder rätt header först, så det är omöjligt att avgöra vad det är för en filtyp, om det är en JPEG eller ett Worddokument. Därav att flera webbläsare har problem med detta.

Det är (förstås) inget problem i Camino, där laddas filen ner och först efter det så öppnas den i lämpligt program.

Det gör ju typ alla webbläsare. Men det är ju inte svårt att se om det är en bildfil eller Wordfil då dom har egna ikoner på sajten. Känns onödigt att ladda ner bilder när man kan se dom direkt i webbläsaren.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Det gör ju typ alla webbläsare.

Jag vet att jag hade problem med nån webbläsare, IE tror jag, som inte alls ville fungera med Prylar. Varje gång fick man en fråga och det gick inte att markera det program man ville ha kopplat till det. Men det var ett tag sedan, det ganske fungerar bättre nu.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Men det är ju inte svårt att se om det är en bildfil eller Wordfil då dom har egna ikoner på sajten. Känns onödigt att ladda ner bilder när man kan se dom direkt i webbläsaren.

Jo, å ena sidan håller jag med. Men å andra sidan så kunde inte Quicktime-pluginen rendera dessa med scrollning bland annat. Det var osmidigt. Då tycker jag det är smidigare att bilderna öppnades i Förhandsvisning, det tar ju ingen extra tid.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jo, å ena sidan håller jag med. Men å andra sidan så kunde inte Quicktime-pluginen rendera dessa med scrollning bland annat. Det var osmidigt. Då tycker jag det är smidigare att bilderna öppnades i Förhandsvisning, det tar ju ingen extra tid.

Iofs sant, men det kanske är en smaksak. Hatar att ha hundra filer som man får rensa i download mappen...

IE verkar förövrigt funktionerna fungera bäst i, förrutom Firebird då..

Ett Lunarstorm.app skulle få de 15-åriga haxxor killarna på skolan att sluta ropa att "mac suger" så fort de ser mig i korridoren......:D

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Ett Lunarstorm.app skulle få de 15-åriga haxxor killarna på skolan att sluta ropa att "mac suger" så fort de ser mig i korridoren......:D

Well, det finns ett PHP hack...
Iofs lär ingenting fungera i nuvarande version. Men om någon scriptkunnig person sätter tänderna i det så....

Bifogar filerna...

1
Bevaka tråden