Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppen SMTP-server?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-05 13:37

Ska läsa mina mail via min Z600. Har Vodafone men en annan mailleverantör. Går alldeles utmärkt att hämta mail men skicka är kört. (Inte så konstigt att SMTP servern inte fungerar från telefonen kanske med tanke på säkerhet.) För att det ska fungera med Vodafone så måste man ha en Vodafone mailadress.

Så min fråga är, finns det någon öppen SMTP-server sm man kan skicka från eller finns det någor sätt i Z600 att autentisera mig själv hos min mailleverantör tex användare och lösenord (har inte hittat någon sådan inställning). Eller någon helt annan lösning?

De flesta har ngn form av 'relay for clients only' inställt och då brukar det fungerar om man hämtar post först och sedan skickar, beroende på klient program kan man ställa in att den alltid skall hämta innan den skickar.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-12-05 16:22

Du kan sätta upp en egen SMTP på din OSX-burk. Kör du Panther kan du använda Postfix enabler. Kom ihåg att läsa dokumentationen noggrant innan du sätter igång om du är ovan vid mejlservrar.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-05 18:14

Om du har konto på ett webbhotell kan du ju använda SMTP-servern där för att skicka. Det fungerar oftast fint via telefoner.

1
Bevaka tråden