Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag vill skänka pengar!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet att detta har diskuterats i både den ena och den andra tråden, men tar upp det igen i en ny tråd.

Jag tycker 99mac är en bra site och jag är ganska flitig här både med seriösa frågor och inlägg samt med mindre seriösa inlägg också för den delen för mitt stora nöjes skull. Jag är inte den som är snål utan kan tänka mig att lämna ett bidrag då och då när ekonomin ser ljus ut för stunden. Problemet är ju bara att jag inte tycker att det finns något riktigt smidigt sätt att skänka pengar idag.

Visserligen kan man sätta in pengar på Speedmanias bank- eller postgiro och jag ska väl inte påstå att det är osmidigt i sig. Men jag vill ändå ta mig friheten att göra en jämförelse MacNytt där man mycket smidigt kan lämna ett bidrag via SMS och dessutom få sitt bidrag dokumenterat. Detta är en mycket smidig lösning eftersom det känns mer "säkert" att pengarna ramlar in dit som ska och inte hos det företag som Björnström råkar driva vid sidan av 99mac (no offence Björnström).

Finns det några planer på att ordna något i stil med detta? Jag vill ju verkligen dra mitt strå till stacken, men jag och många med mig vill nog se någon typ av dokumentation på detta.

Vad sägs?

PayPal?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-05 12:50

Det är inte särskilt svårt att sätta upp en betalningslösning via telefon eller sms. Det behöver inte ens kosta någonting.

Problemet är väl inte betalningsmetoden utan mottagaren?

Vi har diskuterat detta tidigare - det behövs en organisation som står för 99mac. Idag är det ju jag som driver 99mac och alla intäkter & kostnader hamnar hos mig (oavsett om du betalar in med pengar i ett kuvert, insättning via pg eller SMS).

Hur skulle organisationen se ut för ett så stort forum? Det finns åtskilliga trådar som berör detta ämne, men det kommer aldrig någonvart?

Det är en egentligen flera frågor i en:

- Vad är 99mac? Bara ett internetforum? En blivande förening för professionella Macanvändare? För alla Macanvändare?

- Vad är det långsiktiga målet?

- Vem står bakom? Vem gör jobbet? Hur skall organisationen se ut?

- I vilken form skall organisationen drivas? Ideell förening? Ekonomisk förening? Aktiebolag?

Eftersom ett felaktigt beslut kan få allvarliga konsekvenser är detta något som diskuteras i moderatorforumet sedan länge.

Jag har en tanke som jag bollat med ett litet gäng och om alla är med så kommer det finnas en organisation klar ganska snart.

Aktiebolag vore riktigt coolt där varje medlem kunde få en aktie.

/Ola

1
Bevaka tråden