Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aftonbladet.se kass i Firebird 0.7

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-05 10:16

Aftonbladet har kodat så att sidan ser kass ut i Firebird 0.7 för windows, men funkar i IE. Hur ser sajten ut i i macens olika läsare? Har ingen möjlighet att kolla på en mac idag.

Jag använder Firebird 0,7 på min iMac.
Aftonbladets sida ser konstig ut hos mig också. Däremot blir sidan fullständig med information om man väljer "Uppdatera".

/ Jan-Olov

Ser utmärkt ut i Mozilla Firebird på min burk, likaså i IE och Safari. Vansinnigt stora rubriker dock.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-05 10:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av F-102A Delta Dagger
Jag använder Firebird 0,7 på min iMac.
Aftonbladets sida ser konstig ut hos mig också. Däremot blir sidan fullständig med information om man väljer "Uppdatera".

/ Jan-Olov

Uppdatera funkar för mig också. Konstigt?

Citat:

Skrevs ursprungligen av hnhl
Aftonbladet har kodat så att sidan ser kass ut i Firebird 0.7 för windows, men funkar i IE. Hur ser sajten ut i i macens olika läsare? Har ingen möjlighet att kolla på en mac idag.

Firebird är ju rätt bra på webbstandarder, dessvärre verkar inte samma sak gälla för Aftonbladet.se. En snabbkoll med W3C:s valideringstjänst ger 214 st fel...

Kör W2K och Firebird 0.7. Sidan ser
bra ut hos mig...... lika som i IE.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-05 11:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stenbäck
Kör W2K och Firebird 0.7. Sidan ser
bra ut hos mig...... lika som i IE.

Den verkar var förbättrad så att den funkar nu.

Det var snabba ryck i så fall.....

  • Oregistrerad
  • 2003-12-05 18:15

För mig har den varit helskum några dagar när jag använt Safari. Men så idag så fungerade sidan som vanligt igen.

1
Bevaka tråden