Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Z600 vs 6600

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-12-04 14:55

Ni som har testat nallarna, vilken rekommenderar ni att jag köper?

Fördelar och nackdelar med respektive?

Hur fungerar gränssnitten? Jag har klämt på båda i butik, men man får ju bara en attrapp...

Vänta på Z1010...

  • Oregistrerad
  • 2003-12-04 17:54

Hej

Personligen föredrar jag nog nokian framför SEn, men det är min personliga åsikt.
Står om båda mobilerna i nya "mobil" tidningen.
Nokian kör symbian OS och det verkar lätt att installer nya program osv.
Vet dock inte vad SEn kör.
Du kan ju gå till ex vodafone och få be att känna på en riktig eller nån annan affär för den delen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av thorman
Vänta på Z1010...

Är det någon som vet ungefär vilken prisklass Z1010 kommer att hamna i?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-12-04 20:29

Så hur är Symbian som OS? Användarvänligt, lätt, smart osv?

SE:s operativ verkar lite ogenomtänkt och oanvändarvänligt när jag testat T610 och T28 som hastigast. Hur är det i Z600?

Jag är relativt ointresserad av under-skalet-geek om operativen. På en mobil ska det vara självklart allt man gör. Inget funderande och konstiga grepp och omvägar. Dessutom ska det vara snabbt som fasen. Och integreringen med macen måste vara smärtfri.

Min 8310 som jag har nu har en massa blinkande meddelanden när man gör grejer som stannar uppe flera sekunder och meddelar en massa skräp. Inte bra.

Ni som har någon av mobilerna, hur upplever ni dem? Vad är bäst, vad är sämst?

Z1010 är 3G=ingen täckning=dyrt=outvecklad teknik=klumpig nalle=vänta två år

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-04 20:57

Z600 har samma operativ som T610.
Jag har en Nokia 7650 med Symbian, tycker det funkar bra, lättanvänt och bra kalender jämfört med T610. Främsta fördelen som 6600 har mot T610 är storleken på skärmen, möjlighet till minneskort och massor roliga(onödiga?) symbianprogram samt bättre kamera.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kalle W
Z1010 är 3G=ingen täckning=dyrt=outvecklad teknik=klumpig nalle=vänta två år

Z1010 stöder GSM också. Naturligtvis.
Dyrt? Har du sett 3s priser?
Outvecklad är den inte.
Klumpig? Nja... Varken Z600 eller 6600 är några små telefoner.
Vänta två år? Kör du OS9 fortfarande?

Testade Nokia 6600 häromdagen. Tyckte den vare rätt klumpig, men värre var de tröga knapparna och joysticken som gjorde den svårnavigerad.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-12-05 08:37

Vilket företag är mest mac? Sonyericsson eller Nokia?

Tidigare tyckte jag att Nokia kändes mer mac, men nu tror jag nästan att Sonyericsson är det. Kolla länkarna och läs texten så förstår ni mitt resonemang.

Men stämmer min uppfattning med verkligheten?

Sony Ericsson har varit med på Macworld-mässan och var det företag som Apple sammarbetade med när iCal och iSync lanserades.

Sony Ericsson är mer Mac än Nokia.

Sony Ericsson-designer i senaste Mobil intervjuas, och säger ungefär så här om sin nya skapelse T630 (den mjölvita uppföljaren till T610)
- "Den här passar mycket bättre till iPoden"

1
Bevaka tråden