Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal sync med telefon

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-12-04 15:11

Innan jag går loss med iCal, iSync, Bluetooth och Siemens S55 så har jag två frågor som någon här kanske kan hjälpa till med.

1. Jag har flera kalendrar i min iCal. Familj, Jobb, Veckor etc. Hur kommer det att se ut i mobilens kalender ? Synkar den alla som en eller bara en av dem ?

2. Kan man använda samma BT dongle på flera datorer ? Eller blir någon av enheterna förvirrad ?

MVH

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-12-04 17:42

I iSync kan du välja vilken kalender du vill synka med telefonen. Du kan också välja att synka alla kalendrar du har i iCal. När du väljer alla kalendrarna får de ingen särskild märkning i telefonen vad jag vet. Men när du skapar en aktivitet i telefonen är det lite annorlunda. I iSync kan du välja om den aktivitet du skapar i telefonen skall visas som "Arbete", "Hem" o.s.v.

Tycker allt fungerar bra förutom att heldagsaktiviteter skapade i iCal inte visas i telefonen. Det kanske är jag som missat något? Jag kör Panther för övrigt.

Fråga två kan jag inte svara på men du kanske har blivit lite klokare.

1
Bevaka tråden