Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Total Immersion Racing Demo

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-03 23:03

Jeg lastet ned demo av Total Immersion Racing Demo. Jeg har en G5 1.8 single med Geforce FX 5200 ultra... Jeg syntes ikke spillet så bra ut .Grafikken var kornete og spillet hakket like mye om jeg kjørte 1024x768 som når jeg kjørte 1280x1024
Nå har jeg aldri sett på mac som en bra spill maskin, men dette syns jeg var dårlig.

Andre erfaringer her?

länk?

det kanske ser bättre ut på en dual g4 867

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-03 23:17

Tror det er ganske nytt spill.. Det er iallefall nylig lagt ut demo.. http://www.macgamefiles.com/detail.php?item=17928

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-03 23:19

jøss... grafikken ser mye finere ut på bildet på apples spill side. Jeg er sikker på at jeg kjørte high på alle detaljer.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-04 01:40

Prövade det på min G4 dual 1.42 tidigare idag. Lite roligt att leka med, men väldigt dåligt flyt i grafiken. Vill man att det ska se hyfsat snyggt ut får man slå på FSAA i inställningarna, men då flyter det såklart ännu sämre.

Möjligtvis skulle det kunna vara spelbart och snyggt på en G5 dual 2 Ghz, men körkänslan får mig att tänka på Ferals gamla "Racing Days", vilket hade dålig körkänsla och var helkasst redan -97, eller när det nu kom...;)

Nascar 2003 och 4x4 EVO är fortfarande de enda vettiga bilspelen till Mac.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-04 07:08

Säg inte att total immersion är ett spel man måste ha ratt till för att får lite körkänsla!:(

Citat:

Skrevs ursprungligen av ceder
Nascar 2003 och 4x4 EVO är fortfarande de enda vettiga bilspelen till Mac.

Det spel som haft bäst körkänsla, om än något överdriven, är Carmageddon, så det så.

Jag har en G5 2x2 men bara standard videokort och det orkar inte heller med FSAA riktigt. Vad innebär FSAA förresten? Jag är bara amatör på området spel.

Vad rekommenderar ni för ratt förresten? Jag såg att Logitech hade en tingest som verkade ha bra pris och funktioner.

Formula Force GP

Den där force-feedback-grejen är det något som är standard på alla moderna bilspel eller?

>> Anders

Full Screen Anti Aliasing, kantutjämning helt enkelt

Ang force feedback så har det tack vare Apples samarbete med Immersion (inte att förväxla med bilspelet, utan www.immersion.com) lett till att force feedback numera finns inbyggt i os x. Det är dock ännu inte så många titlar som stödjer det på mac, men håll koll efter deras logo på kartongen.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-12-05 07:32

usch de var bland de tråkigaste spelen jag spelat

Citat:

Skrevs ursprungligen av ThunderMac
Säg inte att total immersion är ett spel man måste ha ratt till för att får lite körkänsla!:(

Kan man få körkänsla utan ratt?

Jag sitter å testar spelet med tangentbordet ochkorta stunder får man en ryslig närvarokänsla men jag får för mig att med en ratt har man denna känsla genom hela loppet.

1
Bevaka tråden