Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med startkommando?!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-02 09:12

Det lär finnas ett sätt att göra omstart eller uppstart genom att hålla resetknappen intryckt och invänta att datorn ska plonga många gånger snabbt efter varandra.

Jag minns inte exakt vad denna uppstart är till för, kan nån hjälpa mig? Jag undrar om en sådan uppstart kan rätta till mitt batteriproblem (batteristatusen visar inte återstående tid, utan endast "Beräknar").

  • Medlem
  • 2003-12-02 10:06

Jag tror du menar att reseta PRAM minnet. Har för mig att du ska hålla ner ctrl+?+pra eller nåt sånt. Starta om och vänta tills du hört tre bongar. Tveksamt om det fixar ditt batteriproblem, men prova kan man ju alltid. Har också för mig det ska finnas en bättre beskrivning av detta på 99mac nånstans.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-02 10:15

Du menar "kringla+alt+p+r"? Det har jag provat utan resultat.

Minns att det var nåt sånt jag gjorde när jag uppdaterade firmware. Man skulle hålla i resetknappen och invänta en lång ton har jag för mig, men det kan nog inte fixa batteriet

  • Medlem
  • 2008-09-18 19:09

Min gamla G3 blåvit ville inte starta utan det blev bara en grå skärm. Testade ovanstående (kringla-alt-r-p) vid omstart och efter tre plongar släppte jag och datorn hoppade igång. Hurra!!!

1
Bevaka tråden