Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa betallösning för företag?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-30 18:15

Jag har kollat lite på vad SEB och Föreningsparbanken kan erbjuda gällande avprickning av inbetalningar, löneutbetalning, bokföring och liknande. SEB verkar ju bra men det känns jättesvårt att komma fram till vad som blir bäst.

Har du några förslag eller tips?

Det gäller en mindre nystartad ekonomisk förening.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-11-30 20:28

Annars finns ju Postgirot, som nu är uppköpt av Nordea.

Funkar fin fint för mitt bolag.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-30 23:31

Hur är integrationen mellan bank och postgiro? En nackdel har ju tidigare varit att man använder flera konton och därmed kan behöva betala ränta för lånade pengar på banken, för att pengarna ligger på fel konto. En anledning till att använda bankgirot istället.

Hur fungerar det med mac annars? Någon speciell webbläsare?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-12-01 15:34

Kolla på http://www.postgirot.se/
Finns demos till alla tjänster m.m.

Funkar perfekt till såväl mac som pc!

  • Oregistrerad
  • 2003-12-01 20:46

men även om man har postgirot så måste man ha en bank, visst? är nordea det självklara valet eftersom de borde fungera bäst ihop då? enkel bank + postgiro med smarta funktioner. Är det bra kombination? Någon med erfarenheter?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-12-02 10:44

Ingen aning om man måste vara tidigare kund eller något sånt. Morsan å Farsan är det så då är jag också det

Men om du menar att man måste ha ett vanligt bankkonto till postgirot så har inte jag.

Jag har postgiro pågrund av att jag inte är 18 fast eget företag ändå. Postgirot är inte skrivit på mig utan på mitt bolag.

Så jag har alla cashen där, och sedan har jag även vanligt nordea personkonto som jag slänger över skatt och lön grejs på.

Inte så grym på det här med banksaker.

1
Bevaka tråden