Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med TV-Output på min 17" Powerbook,.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-23 13:21

Försöker koppla en s-video kabel till tvn och det blir bara svart/vitt när jag tittare närmare ser jag att den identifierar tvn som 800x60(NTSC) vilket är helt galet då jag har en PAL tv... försökte med en composit konvertern ist, men samma problem, blir fan galen, vafan kan man inte välja själv vilket output format man vill att den ska använda? finns det inget motsvarande tv tool för mac? (tv tool e ett program för pc som anropat tv kretsen direkt och kopplar bort skärmen).

  • Oregistrerad
  • 2003-11-23 13:25

System preferences > Displays där kan du välja om det ska vara PAL eller NTSC.

Iaf är det så på min iBook när jag kör via adaptern till TV:n.

Jag väljer PAL 50Hz på min iBook G4, men det blir bara svart vitt ändå. Har en S-Video+3,5mm tele till SCART kabel.

Någon som stött på detta problem och fått det att funka?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-12-04 13:46

Jag har en Panasonic (från 1997 tror jag) som jag kan köra både via S-Video och klassisk komposit-video. I färg. Det enda som man måste komma ihåg är att i S-Video så ska man välja AV2S och inte AV2. Utan manual i min hand just nu kan jag inte säga vad det är som skiljer.

Senast redigerat 2003-12-04 14:19
  • Oregistrerad
  • 2003-12-04 14:02

precis, klicka vidare i kanallistan, så kommer du till s-video (inte s-VHS!!)

min gamla sony (oxå 97?) fixar ju rgb, s-video, plus komposit och vanliga scartkontakter. den har dessutom en extra s-video in på framsidan, vilket är helt klockrent.

1
Bevaka tråden