Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport uppdatering

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett litet problem. Idag använder jag Airport 1.1 till mitt Svenska MacOS 9.1.

Nu vill jag uppgradera till Airport 1.3.1 men det finns inte någon svensk uppdaterare! Och den som finns för international English fungerar inte.

http://asu.info.apple.com/swupdates.nsf/artnum/n12118

Hmm. Vad göra? Någon som hittat Airport 1.3.1 på Svenska?

Jag har gått halva vägen.
Jag har uppdaterat basstationerna med 1.3 och använder den nyare admin utility men jag har 1.2 i mitt svenska OS 9.1 system.
Verkar fungera bra på alla iBookar och G3 PB. Ti är som alla vet usel på Airport.

  • Oregistrerad
  • 2001-06-12 00:44

"Ti är som alla vet usel på Airport."

Nej det visste jag inte, varför då? Jag har just köpt ett airport av Martin men inte kopplat in det än. Kommer jag att få problem? Har en Ti PB G4/500.

Lite senare...Hittade just diskussionen om detta i Powerbook forumet...intressant.

[ 12 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: Ken ]

Jag har uppdaterat basstationerna med 1.3 och använder den nyare admin utility men jag har 1.2 i mitt svenska OS 9.1 system.

Ok. Var hittade du t ex Airport 1.2 på Svenska? Använder du Airport 1.3 amerikansk i basstationerna?

Hmm. Jag brukar inte ha problem med sådana här skitsaker men den här gången är det jobbigt.

Jag hittar för övrigt inte någon Airport uppgradering över huvud taget på Apple.com som är på svenska!

Det finns uppdateringar till 1.3.1 på nästan alla språk förutom svenska. Hmm. Help me!

Yes, det är US 1.3 version i basstationerna (7 st).
Om man bara använder admin programmet v. 1.3 så laddas den nya programvaran upp i basstationen.
Version 1.2 svensk som jag använder i min Ti är den som var förinstallerad.
I min gamla PB 500 hade jag annan språkversion av Airport än systemets språk. Det skulle säkert fungera att installera 1.3 manuellt eller i US system och sedan flytta över filerna, men jag orkar inte jiddra just nu...

  • Oregistrerad
  • 2001-06-14 22:47

Jag kör 1.3 svenskt med Mac OS 9.1, men det lustiga är att det inte verkar vara 1.3.1 som de andra språken och uppdateringarna har. Kommer inte ihåg om skivan följde med kortet eller basstationen som jag fick för någon månad sedan. Alltså ganska sent. Har i övrigt inte heller läst eller sett något om svensk 1.3.1 trots att jag letat.

Kör med Ti 500 och har som många uppmärksammat halvdålig mottagning. Den är verkligen känslig för hur man vrider datorn.

Airport fungerar allmänt dåligt på Powerbook G4 - inte alls roligt.

Jag laddade ned 1.31 international English till sist. Uppgraderade basestation till senaste version - och nu fungerar det utmärkt igen.

Har även laddat ned TomeViewer och plockat isär 1.31 uppdateringen. Men det är väl typ 80 filer så jag orkar/vågar nog inte köra internationell 1.31 på svenskt system.

Apple rekommenderar ju inte att man blandar olika versioner av Airport programvaran.

kör 1.3.1 hela vägen igenom, installera engelskt/US OS på burkarna.

Så slipper man vänta på uppdateringar och ha blandade versioner.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2001-11-20 12:48

Och hur gör man för att komma över Airport S-1.3 som klingan kör? Jag har just köpt ett beggat Airport-kort och kör S-1.2, men skulle ju inte dö av att få något senare... Någon URL eller CD-image eller liknande?

/Olof

1
Bevaka tråden