Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart skärm på iBook för andra gången!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-30 22:09

Aaargh! Nu har min iBook (12/700) återigen drabbats av "the black screen of death". Förra gången var i juli. Symptomen är desamma - datorn "lever" (jag kan logga in via SSH och firewiremoden fungerar), men skärmen är helt svart och äpplet lyser ej.

Undrar vari (konstruktions)felet ligger (mekaniskt, termiskt?), ty något handhavandefel föreligger ej. Visserligen bär jag med mig datorn nästan jämt, men den har aldrig utsatts för stötar eller annat som skulle kunna förklara eländet.

Tusan också! Två kollegor är på väg att switcha (till iBöcker dessutom), men på det här viset vinner man knappast nya Macanvändare. Frågan är om jag ens vill rekommendera iBook längre...

  • Oregistrerad
  • 2003-11-30 22:36

Men tur i oturen så är det ju i vart fall garanti på reparationen
Hoppas det går lika smidigt denna gång…Om det inte är sån tur så det är kablarna till "backlite controllern" som krånglar - men det är ju i vilket fall ett fall för Lan-masters…

  • Oregistrerad
  • 2003-11-30 23:37

Japp, det blir en tripp till LAN-master i veckan. Antagligen lika bra att investera i Apple Care också. (Jag får trösta mig med att DA 667:an jag skriver på nu går som tåget, peppar, peppar )

  • Medlem
  • 2003-11-30 23:49

Jag har precis fått tillbaka min iBook som också hade svart skärm. Dock var datorn "död" och gick inte att komma åt på något vis. Någon nämnde att man kunde trycka på en kontakt i denna tråd. Det kan hända att det är glapp i den kanske.

/majk

1
Bevaka tråden