Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hittar jag detta?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-13 23:26

OK, knepigt formulerad rubrik, men var kan jag hitta en nedladdningsbar version av detta spel?. Eller ett liknande. Jag älskar denna typ av spel, men dessvärre är min adsl-uppkoppling för kass för att kunna spela on-line med. Några förlag?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-13 23:36

Är inte det bara att ladda ner http://downloads2.kewlbox.com/games_online/codebreaker.swf och köra lokalt?
Eller kollade jag efter fel flash nu
[ie. leta lite i källkoden...]

Leta hos MacGamefiles efter Pong.

Farligt, farligt men härligt härligt;)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-14 17:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Steephill
Leta hos MacGamefiles efter Pong.

Farligt, farligt men härligt härligt;)

Fast det är ju inte Pong jag är ute efter...

  • Avstängd
  • 2003-11-14 17:50

Den här måste du ha:

finns på www.dino.se

Spaken/spelet suger hårt enligt senaste numret av M3 men och andra sidan får man vad man betalar för...;)

Vad är det som är dåligt med spaken?

Jag citerar. "Ett kortvarigt nöje! Så vi sätter igång och kan konstatera att det både ser ut och låter precis som det gjorde på den gamla goda tiden på den tiden när arkadhallen Alexander Lukas vid Hötorget var kung. Men efter två minuter Cirkus Atari, två minuter Gravitar och två minuter Breakout börjar det krypa i kroppen och 14 minuter senare inser man att allt inte var bättre förr (vem myntade egentligen detta korkade uttryck?)

För det är bara att konstatera: Det har hänt en hel del med spelen dom senaste 25 åren. Att sitta och spela spel vars bäst före-datum gick ut för ett kvarts sekel sedan är inget annat än patetiskt.

Köp en Xbox istället!"

Slutsatsen blev: En kul nostalgi tripp i 2o minuter sedan åker den in i garderoben....

hehe, tror ingen förväntar sig ett tekniskt underverk utav asteroids och missilecommand, utan det är ju mest nostalgitrippen det handlar om.

När jag pluggade hadde jag och rumskompisarna en pong variant av simpel karaktär som man kopplade till tvn. Vi lyckades ha kul ändå..

Jaha, jag trodde att spaken var av dålig kvalitet. Var det bara dålig smak av recenscenten så är det ju bara att köpa.

Jag säger bara lycka till;)

Lycka till med att köpa den?

Du är rolig du xplane

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-29 12:49

Hej

Här hittade jag ett liknande spel. En klassiker i ny tappning

Colibricks

  • Oregistrerad
  • 2003-11-29 13:59

det är ju bebop! (tror jag det hette?)

världens bästa spel till OS9.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-15 14:03

Sök efter Breakout på MacGamefiles så hittar du olika varianter av spelet.

1
Bevaka tråden