Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort Vodafone tramset

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan! Fick min nya Z600 igår, operatörslåst till Vodafone... Jag retar mig på att man behöver drass med deras designade knappar och menyer... Finns det något man kan göra för att få bort detta? "Hacka" sig in i firmwiren och ta bort det eller nått? Snälla hjälp mig! hehe

Sök på blocket så hittar du några som gör det för några hundra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-28 02:05

Designade knapp menar du väl? Det är ju bara en, inte flera. Och är det verkligen så farligt?

Möjligtvis skulle jag vilja fårt bort vodafonelogan på själva telefonen.

Sen angående menyerna tycker jag Vodafones är snyggast, men då har jag bara jämfört hur det ser ut med Sony Ericssons egna standard meny. Den är gräslig.

Det är vad jag tycker.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-28 13:47

Man kan skrapa bort Vodafone-loggorna från skalet med en 50-öring, det blir inga repor.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-28 13:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av carbon
Sen angående menyerna tycker jag Vodafones är snyggast, men då har jag bara jämfört hur det ser ut med Sony Ericssons egna standard meny. Den är gräslig.

Du föredrar alltså ikoner i 4 färger utan kantutjämning framför 4096-färgers?

Du är unik.

Men det som irriterar mest med Vodafones menyer är att de stympat funktionaliteten genom att ändra i menyerna. Den högra svarta knappen leder ju i originalutförande till en praktisk snabbmeny, inte till Live.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-29 00:28

Haha.. jag har faktiskt ändrat mig lite.
Så här är det. Jag köpte en Z600 för ca 5 veckor sedan. Efter endast 6 dagar(!) dog den! *suck* Det innebar tillbaka till butik och service. Fick tillbaka telefonen efter 4 veckor! Upptäcker att mjukvaran inte är densamma, det är Sony Ericsson egna istället för Vodafone Live som jag fick när jag köpte mobilen. Tillbaka på service några dagar för uppgradering av mjukvara. Telefonen kom tillbaka idag. Det var Vodafone Live men vissa funktioner saknades. Dessutom upptäcker jag att de gjort en liten retlig repa på telefonen! *suck*
Då erbjöd butiken mig en NY Sony Ericsson Z600 som byte, men med en mellanskillnad på ca 300 kr. Dock utan Vodafone Live (som jag åndå inte använde), utan loggor på telefonen (som jag inte tyckte var snyggt), men med silvrigt skal (som jag ändå tänk köpa för ca 200 kr) och som jag egentligen ville ha från början. Alltså det blev ett byte! Vad ska man säga? Tur i oturen! Jag är i a f nöjd med bytet. Och det blev Sony Ericssons egna ikoner nu. Inte så dumt efter ha haft mobilen i några timmar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-29 23:46

Nån som vet om garantin är ogiltig på telefonen om man låser upp operatörslåset på egen hand?

Jag har skickat in en Sony Ericsson för två månader sedan som jag hade tagit bort tramset Vodafone Live på, och en vecka senare fick jag tillbaka den utan problem.

1
Bevaka tråden