Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynote 2?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-28 12:10

Är det inte dags för en ny och mogen version av Keynote snart? Version 1 har ju funnits ett tag nu och det vore trevligt med någonting som faktiskt går att använda till allt man vill. Det finns ju trots allt en hel del basfunktionalitet som saknas, och utvecklingsteamet lär ju inte legat på latsidan sedan första releasen.

Hur ofta brukar iAppsen uppgraderas?

Keynote 2 på MWSF i januari?

Hoppas det, och inte omöjligt.

Keynote har potential, helt klart. Men just nu känns det lite som Indesign 1, inte helt färdigt...

En ny version av iPhoto och iTunes skulle inte heller sitta helt fel...

Tror Keynote ligger längst ner på listan över prioriterade apps. Tyvärr.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-28 12:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mats Börjesson
Tror Keynote ligger längst ner på listan över prioriterade apps. Tyvärr.

Av vilken anledning? Keynote tillsammans med iPhoto känns ju som de apps som har störst potential just nu. Dessutom tjänar Apple rena pengar på Keynote.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 14:03

Keynote tror jag är ett relativt enkelt program att utveckla. Prio borde ligger högre på detta är iPhoto, iMovie eller annat gratis iApps.

Det finns många grejer som skulle behövas till Keynote, det har mycket stor potensial, men saknar MYCKET.

Hoppas det får samma "ryck" som DVDSP fick från 1.5 -> 2.0.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 14:08

Följande sida tar upp saker som saknas:
Keynote vs PowerPoint

samt:
Wishlist for Keynote

Ett par saker:
- Automated timings for Transitions & Builds
- Loop
- Animation of objects (complete timeline-feature?)
- Better QuickTime/Quartz system. I KNOW there's more power in there, so why can't I bring in bullets without getting a pause in the movie?
- Movies play THROUGH the transitions, instead of stoping when the transition starts.
- Better masterslide management (grouping, subgroups and so forth)

Ja, det finns massor. Jag kan komma på säkert 30 saker att "fixa" vilket är ovanligt till program.

Keynote är trevligt, men måste bli bättre!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-11-28 14:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Av vilken anledning? Keynote tillsammans med iPhoto känns ju som de apps som har störst potential just nu. Dessutom tjänar Apple rena pengar på Keynote.

Just iPhoto och Keynote är ju rena "killer-apps" som får den mörka sidan att bara häpna (tills de ser prestandaproblemen i iPhoto och bristerna i Keynote).

OT: Hoppas hoppas hoppas iPhoto 3 ger bättre ifrån sig på min gamla PBG4!

(Ang. iPhotoalternativ: Jag vill _inte_ använda iView mfl.!) /OT

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-28 18:26

Mjae, på PC-sidan finns Adobes Photoalbum eller vad det heter. Som jag uppfattat det så är det i många avseenden bätte än iPhoto. Dock kostar det 1000 kr eller så...

iPhoto lider av en hel del saker, ja. Prestanda och funktionallitet. Idiotiskt att man inte kan ställa in GRADEN på JPEG-komprimeringen ex. vid export av en bildserie.

1
Bevaka tråden