Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia-humor när den är som bäst

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den oundvikliga frågan inställer sig: ska man skratta eller gråta?
http://www.whoxhosting.net/telia.txt

I detta fallet väljer jag att vika mig av skratt...:D

  • Oregistrerad
  • 2003-11-26 22:22

*ler*

Det är inte lätt för support för det ringer ju alla sorter dit, och från "ansvariga" får de bara ett schema

Men kul var det

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-26 22:23

Underbar...

  • Medlem
  • 2003-11-26 22:25


Jag förstår dig. Har haft liknande samtal med telia om andra grejer.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-11-26 22:44

Nej, det är inte underbart. Bara skrämmande... Jag förstår mycket väl att "första linjen" inte kan så mycket teknik men någon slags insikt borde väl ändå finnas när det är dags att kicka ärendet vidare uppåt. Har själv varit med om liknande. (Nej, ikväll är jag inte kompromissvillig eller medkännande. )

LOL

Knaskul! Jag tycker mest om bitarna med "2003? Det finns det inget som heter" och "har du inget modem kan vi inte hjälpa dig" ! ! !

Skrattade både länge och väl!

  • Medlem
  • 2003-11-27 02:26

Nybliven macägare på det mörka 90-talet ringde jag mitt livs enda supportsamtal, det var till Apple. Det är fullt möjligt att det samtalet var lika kul som det här med Telia, men det vet jag inte, eftersom supportpersonens danska (Sønderjylland??) var fullkomligt odechiffrerbar, här talar vi om 1024 bitars kryptering

Det är inte bara Telia, visserligeh har jag upplevt liknande saker med dem men igår, och med Sweden Online det tog priset !

Jag kommer hem kl. 10'00 och vi har ingen kabeltv... Jag ringer till Sweden Online...
På ett mkt snabbt rabblat meddelande får jag reda på att de bytt namn och att gratis numret upphört och att jag skall ringa till Stockholm...
Jag ringer, frågar om driftstörningar i mitt område... Men inget och de skall kolla upp det... Men att det nog går fort...
Sedan ringer jag 18'15, och undrar om jag kanske borde plocka fram sällskapsspelen... Och då får jag seda på att de håller på och uppgraderar sina stationer med fiber och skall kränga på oss 0.5 bredband via kabeltv'n...
Och han säger de kanske hinner klart under kvällen...
Till saken hör att min granne kommer in före detta samtal och ondgör sig för att det är fotboll på 3'an kl 21 och han inte vill missa det... Han har egen parabol, men han saknar 3'an, så han var mkt olycklig...
Så kommer en annan granne och berättar att bostadsföreningen fått ett brev under dagen som säger att vi kommer stänga ner för uppgradering...
Vilken framförhållning !
Livet är fantastskt, men som tur är har jag min älskade iMac, så om kabeltv'n är död så rör det mig inte i ryggen, och dessutom undrar jag varför Sweden Online tänker försöka sälja 0.5 via kabel', då praktiskt taget hela föreningen kör ADSL 0.5 från telia redan !?

Nja det var väl inte bara din bostadsrättförening han menade.

  • Medlem
  • 2003-11-27 19:01

Fan, nu står det något annat under sidan!

1
Bevaka tråden