Det är inte bara Telia, visserligeh har jag upplevt liknande saker med dem men igår, och med Sweden Online det tog priset !
Jag kommer hem kl. 10'00 och vi har ingen kabeltv... Jag ringer till Sweden Online...
På ett mkt snabbt rabblat meddelande får jag reda på att de bytt namn och att gratis numret upphört och att jag skall ringa till Stockholm...
Jag ringer, frågar om driftstörningar i mitt område... Men inget och de skall kolla upp det... Men att det nog går fort...
Sedan ringer jag 18'15, och undrar om jag kanske borde plocka fram sällskapsspelen... Och då får jag seda på att de håller på och uppgraderar sina stationer med fiber och skall kränga på oss 0.5 bredband via kabeltv'n...
Och han säger de kanske hinner klart under kvällen...
Till saken hör att min granne kommer in före detta samtal och ondgör sig för att det är fotboll på 3'an kl 21 och han inte vill missa det... Han har egen parabol, men han saknar 3'an, så han var mkt olycklig...
Så kommer en annan granne och berättar att bostadsföreningen fått ett brev under dagen som säger att vi kommer stänga ner för uppgradering...
Vilken framförhållning !
Livet är fantastskt, men som tur är har jag min älskade iMac, så om kabeltv'n är död så rör det mig inte i ryggen, och dessutom undrar jag varför Sweden Online tänker försöka sälja 0.5 via kabel', då praktiskt taget hela föreningen kör ADSL 0.5 från telia redan !?