Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Liten olycka med min PowerBook

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade här om dagen skruvat isär min iPod för att få batteriet fixat. Idag skulle jag ta batteriet och åka till min fars jobb så han kund elämna det till rätt person. Och vad gör jag tror ni? Japp, bredvid min dator står en ett glas Coca Cola, ut med glaset i datorn, och nu är skärmen kolsvart.

Låter som om allt fungerar annars, bara grafiken som inte funkar, provade starta datorn förut (Jag vet, dumt men jag var tvungen), skärmen lyste och gav bild iaf. Så helt kört är det kanske inte.

Hur som helst, numera ser min dator ut så här. Bilden är tagen med en mobilkamera, därav kvalitén. Ni ser rätt, logikbordet ligger vid sidan av datorn numera.

Trevligt va?

Är jag helt dum., eller hur fan får jag bilden att synas i inlägget direkt?

Senast redigerat 2003-11-26 16:45
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-25 01:24

Shit vad tråkigt, Cola är typ det sämsta du kan hälla i den. Allt annat är bättre...

  • Medlem
  • 2003-11-25 01:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
Shit vad tråkigt, Cola är typ det sämsta du kan hälla i den. Allt annat är bättre...

Råolja? Bensin följt av en tändsticka?

Håller med... mycket trist.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-25 01:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Råolja? Bensin följt av en tändsticka?

Håller med... mycket trist.

Jo men hur ofta har man sånt bredvid datorn? Syra eller flytande kväve är nog sämre än olja i så fall...:rolleyes:

Citat:

Är jag helt dum., eller hur fan får jag bilden att synas i inlägget direkt?

Ta bort paranteserna i bildnamnet...

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 09:09

[QUOTE]Skrevs ursprungligen av Christoffer Larsson
[B]Hade här om dagen skruvat isär min iPod för att få batteriet fixat. Idag skulle jag ta batteriet och åka till min fars jobb så han kund elämna det till rätt person. Och vad gör jag tror ni? Japp, bredvid min dator står en ett glas Coca Cola, ut med glaset i datorn, och nu är skärmen kolsvart.

Har du ingen 'drulle' på hemförsäkringen?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2003-11-26 01:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
Shit vad tråkigt, Cola är typ det sämsta du kan hälla i den. Allt annat är bättre...

Nej, enligt en annan är Visgu Nouvou (hur faen det nu stavas) värre, eftersom det innehåller salt, som leder ström bättre än socker

Hur som, nu är delarna avspolade och ligger på tork i vardagsrummet

//Christoffer Larsson från sin fars konto

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-26 01:46

Drulle försäkring täcker sånt,,, jag tappa ett kopp choklad i min dvd spelare,,, fick ut en ny på försäkringen..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-26 02:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredric
Drulle försäkring täcker sånt,,, jag tappa ett kopp choklad i min dvd spelare,,, fick ut en ny på försäkringen..

Det ska den väl ja, 1500 i självrisk borde kännas som ynnest i det här fallet...

Försäkring? Till vaddå? Annars kan man ju göra så här med datorn om man vill, är inte det enklare?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christoffer Larsson

Kul att den verkar vara igång igen trots missödet. Men det verkar som om du har fått nåt skräp på väggen, precis till höger bakom datorn.

Hmmm ja just det, den där fula grejen på väggen till höger ser inte alls bra ut.

Det ska stå AIK så klart:D

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-26 21:10

Min fru lånade min gamla PB G3 för att skriva sin avhandling på den. Så åkte vi ner till svärföräldrarna för att få lite lagad mat och barnpassning så frugan kunde få skriva i lugn och ro. Men så glömde hon laddaren till datorn, och efter ett tags skrivande tog batterit slut...
Tur för henne att hennes farsa är elektronikuppfinnare, han tyckte att han kunde fixa en hemmabyggd laddare. Sagt och gjort. Han sprang ner till sitt labb och började fnula. En kvart senare hör man fula ord och ser vit rök komma ut ur sidan på datorn... Verkade inget vidare.
Men det visade sig att den gick och starta ett par gånger till, men nu har den slutligen dött.

Det är inte bara Cola som är farligt för datorn!

1
Bevaka tråden