Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 2x2.5 GHz

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag hörde rykten om att det skulle komma en G5 2x2.5 GHz tidigt nästa år.. Vet någon hur hög sanningshalt detta rykte kan ha, och förresten när kommer den (enligt ryktet, då)?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 22:54

Tja, boka en bra plats den 6:e Januari
En gissning förvisso, men...

***

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-25 22:58

...och en jubileumsmac, nya cinema display's.

Får det lov att vara något mer?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 22:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Får det lov att vara något mer?

Fred på jorden

Är det inte generellt så att de förväntningar folk har på Apple aldrig infrias vid det tillfälle då de förväntas inträffa...? Hål i rymdtidsväven?

  • Medlem
  • 2003-11-25 23:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
...och en jubileumsmac, nya cinema display's.

Får det lov att vara något mer?

PowerBook 15" med 3 GHz 1MB L2 Cashe ...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-25 23:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av 3OPAH
PowerBook 15" med 3 GHz 1MB L2 Cashe ...

Heh, ok. Och en Dual 5GHz G5 då för att bibehålla steget mellan modellerna?

Håller det här sig så borde det ju komma en första kvartalet i alla fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-26 00:20

En Dual 2.5GHz ja. (inte dual 5GHz och 3GHz PB, men hoppas kan man ju alltid )

Oavsett vad de lanserar så hoppas jag de kommer kunna leverera det omgående eller iallafall på utsatt tid. Fast jag skulle nog helst av allt vilja se nya XServes och iMac G5...

Jag tror vi får vänta med iMac G5 i alla fall tills leveranserna av PowerMac G5 dual 2,5GHz kommit igång. Xserve G5 kan dock komma när som helst.

Maccentral rapporterade igår att Apple store Usa hade lagt ut en banner med prissänkta G5:or.

Kanske lovar Apple att de ska hålla de tider som anges i Applestore?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-26 14:40

Kommer det en G5 2X2.5 i Rev 2 utförande så skall jag beställa på direkten. Förhoppningsvis så slutar dom med den pinsamma musen och det mjölkvita tangentbordet i samma veva. Nya skärmar är också ett krav tycker jag. Kanske dom kan få rätsida på Panther tills dess?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Fred på jorden

ipeace

  • Oregistrerad
  • 2003-11-26 18:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av draags
iPeace

Och pezekopiorna ett år efter kommer fatta fel och kallas för pezz-on-you-2

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Och pezekopiorna ett år efter kommer fatta fel och kallas för pezz-on-you-2

Underbart!!!

Vi kan ju hoppas. Leveras 2.0orna som de ska???

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-06 01:12

Det ser så ut. Macoteket har Dual 2GHz i lager enligt hemsidan.

dom, 2.4-2.6orna, kommer säkert presenteras i Januari - men levereras i slutet av Mars

Citat:

Skrevs ursprungligen av ••• ? •••
Kommer det en G5 2X2.5 i Rev 2 utförande så skall jag beställa på direkten. Förhoppningsvis så slutar dom med den pinsamma musen och det mjölkvita tangentbordet i samma veva. Nya skärmar är också ett krav tycker jag. Kanske dom kan få rätsida på Panther tills dess?

De kommer knappast sluta med varken tangetbord eller mus. Finns annat att köpa.

Nya skärmar? Varför det? Dagens är det inga fel på. 23"aren är underbar.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-12 14:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Hedman
De kommer knappast sluta med varken tangetbord eller mus. Finns annat att köpa.

Nya skärmar? Varför det? Dagens är det inga fel på. 23"aren är underbar.

Angående tangentbord och mus så kunde dom väl ändå färgmacha det hela med G5an. Dom gamla svarta tangentborden passade betydligt bättre, nuvarande ser ut som 80tals kostym med vita tubsockor. Dom vita tangentborden gör sig bra med i och e -produkterna.

Sen kan man undra när skall apple klämma fast skroll och två knappar på sina Pro möss. Det går bra att sälja BÅDE enknappars möss och flerknappars möss på samma gång, tro mig.

Skärmarna är i ärlighetens namn bra, men rent designmässigt så ser dom ut att komma från en rehabshop. Nej, metallutseende gärna med lite genomskinligplast och tunn ram är modellen. För mig, alltså...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Hedman
De kommer knappast sluta med varken tangetbord eller mus. Finns annat att köpa.

Nya skärmar? Varför det? Dagens är det inga fel på. 23"aren är underbar.

Nja Apples 23" har en fin LCD panel, men designen är det fulaste jag sett på skärmen, ser ut som en plastig köksprodukt från Philips.

Nytt tangentbord i aluminium? Det måste ju ha perforerade ytor där skräp kan trilla in, som ersättning för den genomskinliga plasten som gör musieföremål av allt skräp som letar sig under.:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-13 02:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av ••• ? •••
ASkärmarna är i ärlighetens namn bra, men rent designmässigt så ser dom ut att komma från en rehabshop. Nej, metallutseende gärna med lite genomskinligplast och tunn ram är modellen. För mig, alltså...

Jag håll med till 100%, dom gamla skärmarna passade bra till G4 i form och färg,,, men att säga att dom även passar med G5 är att säga att det går att blanda olja med vatten..

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 10:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Likvid
Nja Apples 23" har en fin LCD panel, men designen är det fulaste jag sett på skärmen, ser ut som en plastig köksprodukt från Philips.

Säga vad man vill men designen matchade i varje fall Power Mac G4, som den designades för, klockrent. Sedan att apple ligger efter med skärmdesignen jämtemot de nya G5:orna är ju knappast någonting nytt. Så har det varit vid i princip varje nylansering av PowerMac datorer (G3, G4, G4 rev2 osv).

Om det inte kommer nya skärmar i januari blir dock även jag grinig! Då har apple fått sitt sedvanliga halvår på sig som det brukar ta för dem att släppa ny skärmdesign som matchar de senaste macarna!

För min del är det dock inte designen som är den stora saken. Jag ser gärna att apple förbättrar kvalitén för dessa skärmar. Inte bildmässigt, utan med avseende på livslängden. Förmodligen har apple förbättrat kvalitén avsevärt i 20" och 23" modellerna iom. ny tillverkningsteknik. Men den äldre serien (17", 22") var ju katastrofalt dålig kvalitétsmässigt.

Sedan vore det ju trevligt om de slopade 17" Studio Display TFT med 4:3 och istället gick över till widescreen för hela serien med 20" modellen som minsting, och 23" som mellanmodell. Frågan är om prisläget på TFT-marknaden tillåter en sådan förändring av produktlinjen idag med bibehållet pris.

Sitter själv med 2 Cinema 20" ihop med G5:an och de passar utmärkt... skall det se ut som industirverktyg ?? Det passar utmärkt ihop..

Så nu när de kommer nya skärmar så måste jag ju byta mina också.. för att de skall passa snyggare ihop

Senast redigerat 2003-12-13 13:00

Oj vad fult

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 12:59

De flesta macanvändarna har väl ganska höga krav på design. Dels är väl folk i regel vana vid att datorerna ser bra ut och är rätt designade, sedan har säkert många ett intresse av design i allmänhet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Oj vad fult

Nej, det ser riktigt bra ut. Jag är rädd för att en ny design helt i aluminium kommer att bli för stel. I nuläget kompletterar de varandra ganska bra, baksidan av skärmarna har dessutom ett ganska metalliskt-plastutseende idag som matchar ganska bra.

Jag anser inte att det är konstigt att Apple har kvar den gamla designen på skärmarna fortfarande. De är faktiskt riktigt snygga. Däremot är jag tämligen säker på att apple kommer göra om skärmarnas design framöver för att matcha G5 och Powerbook bättre, som de är tänkta att användas ihop med.

Jag tycker att det är konstigt att du gnäller över att folk hänger här på forumet motif. Folk kanske är intresserade av det som diskuteras här och ägnar därför en del av sin lediga tid här. Du har ju tidigare gjort liknande uttalanden i andra trådar när diskussionerna gått mot dina egna åsikter. Sist sa du väl även att du skulle lämna forumet för att det var sån skit, om jag minns rätt.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 13:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
När jag väntade på G5:an och inte hade ngt liv så hängde jag mkt här = Sant.. men nu sneglar man bara förbi, finns många andra "bättre" forum.
som inte kostar

Ok, så idag har du inget liv med andra ord? Men imorgon har du det? Det här leder nog inte till någonting vettigt tror jag...

Andra bättre macforum? Ok, vilka då?

Kostar? I nuläget kostar det ingenting att hänga här. Inte utöver bredbandsavgiften och den tid som åtgår (tid = pengar). Däremot är det väl möjligt att en avgifts införs iom. version 4 då det diskuterats en hel del kring det här på forumet tidigare. Men det får man väl ta ställning till då!?

EDIT: G5:an på din bild borde nog ha varit lite större också motif. Det är ju faktiskt 2st 20" skärmar, sånna du har, på bilden.

Bevaka tråden