Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har skaffat iSight och behöver ett gratis AIM konto

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-26 13:48

Nu har jag skaffat mej en iSight:cool:

När jag skall installera iSight så märker jag att iChat vill att jag skall ha ett .mac konto eller AIM kont. Eftersom jag har mail från min bredbandsoperatör så är jag inte speciellt intresserd av att betala för ett .mac konto. Vad för kotnadsfritt AIM konto kan jag använda till iChat?

Jag trodde att AOL var gratis men det verkar kosta pengar efter de två första månaderna.

Jag behöver hjälp snabbt så att jag kan sätta igång och iChatta snart:D

HJÄLP!!!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-26 13:57

Är det inte bara att starta iChat och registrera sig

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2003-11-26 14:02

Kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde, men när jag startade upp iChat hade jag inte heller något .mac-konto. Skapade därför ett AIM-konto med mitt namn (det var gratis och skapades direkt).

Kanske inte världens mest uttömmande svar, men kanske en hjälp på vägen;)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-26 14:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av MP
Nu har jag skaffat mej en iSight:cool:

Va kul, då kan jag få testköra mid dig efter jul. Jag har nämligen önskat mig en iSight i julklapp. Om tomten är snäll så har han säkert en sån i paketet.

  • Medlem
  • 2003-11-26 14:32

Tack!! Det funkade utmärkt.

Är det någon som är uppe så jag kan testa att koppla upp? Jag har AIM id Gebex01

Du kan väl registrera ett .mac namn gratis om du bara vill köra iChat.

Jag har kvar mitt gamla namn och det fungerar även fast jag inte betalar för .mac

John

  • Medlem
  • 2003-11-26 15:20

Nu har jag testat med ljud. Bara det var mycket bra. Jag tror att bildkonferens kan bli underbart...

  • Medlem
  • 2003-11-26 15:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Eva
Va kul, då kan jag få testköra mid dig efter jul. Jag har nämligen önskat mig en iSight i julklapp. Om tomten är snäll så har han säkert en sån i paketet.

Jag hoppas att Tomten är mycket snäll mot dig. Vi hörs efter Jul:)

  • Oregistrerad
  • 2003-11-30 20:49

Jag fattar inte hur man ska få ljud att funka. Kör iChat och har skaffat AIM-konto, men telefonikonen är avaktiverad. Har testat med brandväggen avstängd. Han jag testat med har pc och kör senaste aim.

Citat:

Skrevs ursprungligen av rodin
Jag fattar inte hur man ska få ljud att funka. Kör iChat och har skaffat AIM-konto, men telefonikonen är avaktiverad. Har testat med brandväggen avstängd. Han jag testat med har pc och kör senaste aim.

Kolla under "video" menyn och se till att "mikrofon aktiverad" är vald...
En liten miss jag gjorde i iSightens begynnelse...

  • Oregistrerad
  • 2003-12-01 01:51

jadå, mikrofonen är aktiverad. Hm, kollade i hjälpen där apple också refererar till "video" men det ligger ju under "ljud". Men i vilket fall som helst e den på och signalstyrkan syns. fattar ingenting. laddade hem senaste AIM 4.6 och kan inte hitta ljud där heller.. jävligt skumt..

  • Medlem
  • London
  • 2003-12-01 05:37

Tror inte du kan snacka med en PC-snubbe med iChat eller AIM, har för mig att det är Yahoo som gäller...
Finns fler trådar där folk diskuterar kompatibiliteten mellan mac-pc här på 99mac.

Byt vänner

  • Oregistrerad
  • 2003-12-01 14:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av jb
Tror inte du kan snacka med en PC-snubbe med iChat eller AIM, har för mig att det är Yahoo som gäller...
Finns fler trådar där folk diskuterar kompatibiliteten mellan mac-pc här på 99mac.

Oj.. värdelöst. Det börjar ju bli pinsamt "näe, det går tyvärr inte jag har mac" och "näe, msn för mac har inte talfunktion än" osv....

När man läste det här på apple tog man ju förgivet att det skulle funka mellan mac o pc: "Prata med miljoner. iChat AV fungerar med AOL Instant Messenger (AIM) så att du kan kommunicera med fler än 150 miljoner användare av .Mac och AIM."

  • Oregistrerad
  • 2003-12-01 14:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Byt vänner

Jodu, frågan är om nån skulle vilja vara min vän om jag var så fanatisk..

Citat:

Skrevs ursprungligen av rodin
Oj.. värdelöst. Det börjar ju bli pinsamt "näe, det går tyvärr inte jag har mac" och "näe, msn för mac har inte talfunktion än" osv....

När man läste det här på apple tog man ju förgivet att det skulle funka mellan mac o pc: "Prata med miljoner. iChat AV fungerar med AOL Instant Messenger (AIM) så att du kan kommunicera med fler än 150 miljoner användare av .Mac och AIM."

Snarare "nej, det går tyvärr inte för jag har windows" eftersom det är windows som saknar implementation av den öppna standard som iChat AV använder.

Läs i den här tråden hur du kan använda iSight för att kommunicera med windows.

AOL säger att de håller på att fixa så mac och PC versionen ska kunna prata med varandra. Vi får väl se när det är klart.

MSN är inte så trevligt. Skulle inte bli ett dugg förvånad om Microsoft gör om det till betaltjänst förr eller senare.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-12-02 11:19

Jag pratar inte om bara iChat. Det börjar bli för jävla tråkigt att varken kunna använda msn, ichat, aim, icq eller yahoo för tal mac -> pc.

Testade precis med yahoo, men nejdå, mac-versionen har webcam men inte tal.. däremot pc-versionen..

Jag har ingen webcam, men man ska fan inte behöva det för att tala.

Senast redigerat 2003-12-02 11:51

Precis!!!

FÖRBANNAT uselt att det inte ska gå att köra en konversation över micen/högtalarna med folk (alla) via iChat.
Och att sen inte video funkar när de säljer en "iChat"-kamera som tillbehör är pinsamt.

1
Bevaka tråden