Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mactiviteter i Östersund?

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns det inga Jämtar här?

Jamtland, Jamtland, jamt å ständut!

Haha, det där har man fått höra på Yran oändligt antal gånger

(har en föllingetjej som flickvän!)

Storsjöyran... Fetaste festivalen norr om Skåne!

Det enda den saknar är en mac

Inte saknas det Macar inte!

Ursprungligen av Polonius:

Storsjöyran... Fetaste festivalen norr om Skåne!

Det enda den saknar är en mac

Jag tror du missade Storsjöyrans presidenttal år 2000 där Mac OS X representerades för fullt. Under Ewerts tal (som inledningsvis var via videokonferens) var temat Mac OS X för fullt. Missade ni det gubbar?

Kanske bäst ni kollar programbladet från 2001.

På Yrans kansli körs det föressten nästan uteslutande Macdatorer

/Q

  • Oregistrerad
  • 2004-05-05 21:13

macpub?

Det måste jag ha missat. Jag som har efterfrågat en sån här i höstas. Jag må ha snöat in i min mac och bara läst länstidningen. Nästa gång kommer jag. Kan nog ta med en lite grupp också.
Jag är boende i Östersund sen 8 år och sköter en del Macar på Palmcrantzskolan som är en av gymnsieskolorna i stan.

  • Medlem
  • 2004-06-18 15:35

Palmcrantzskolan, säger du. Då ses vi till hösten.
Jag ska plåga musik-elever där kommande läsår.

I somras anordnades en 99mac-pub i Östersund av Ronny Isaksson. Det blev två personer, han och hans bror.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-26 08:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
I somras anordnades en 99mac-pub i Östersund av Ronny Isaksson. Det blev två personer, han och hans bror.

Om man räknar med hur många som bor i Östersund så var det fler besökare "per capita" än pubarna i Stockholm
Det skulle ha kommit några till men de ställde in i sista stund.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-26 09:13

Uppvuxen i Jämtland. Flyttat därifrån. Flyttat tillbaka. Flyttat därifrån igen.
Lite ambivalent sådär.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-26 11:22

Född och uppvuxen i Jämtland(Östersund-Brunflo-Storhögen-Järpen) men har av någon konstig anledning fastnat i Östergötland...

Född och bott större delen i Jämtland och har via ett par svängar
i Sthlm nu hamnat i Dalarna......men snart så.....(handlar om veckor) Frösön here we come!

  • Medlem
  • 2003-11-26 12:33

Jag var nog en av dom första i Jämtland som rörde en Mac, och dessutom var jag med och Macade Jämtland från 1985 och framåt. Har nästan alltid bott här i Jämtland.

Har ditt nick något att göra med någon firma på Frösön som du jobbat åt?
Eller ägt för den delen....då jag just såg att den firman startade
sin verksamhet 1985?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-26 13:20

Järpen.... mmmm..... 13 år där heh, sen lite Åre, sen lite Östersund. Gott!

  • Medlem
  • 2003-11-26 13:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stenbäck
Har ditt nick något att göra med någon firma på Frösön som du jobbat åt?
Eller ägt för den delen....då jag just såg att den firman startade
sin verksamhet 1985?!

Stämmer bra det!
Jag startade inte den firman 1985, utan det var året var när jag började jobba med Mac och PC. Datamagi startade jag 1995 tror jag det var.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Magic
Stämmer bra det!
Jag startade inte den firman 1985, utan det var året var när jag började jobba med Mac och PC. Datamagi startade jag 1995 tror jag det var.

Då har vi träffats några gånger.
Jobbade som säljare åt Lap Power i Ösd
de sista 3 åren innan namnet Lap Power försvann.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-26 13:47

Här är jag!

Ni som jobbade på datamagi har säkert hjälpt mig fixa en Performa 600 som knepat till sig totalt.. Nu susar den på i 32 MHz per kvartal!

  • Medlem
  • 2003-11-26 16:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Polonius
Ni som jobbade på datamagi har säkert hjälpt mig fixa en Performa 600 som knepat till sig totalt.. Nu susar den på i 32 MHz per kvartal!

Ja, vi var ju enda auktoriserade verkstaden inom MÅNGA mil!:p
Tyvärr så fanns det inte tillräckligt många mac'are här så det höll inte riktigt. 6 år körde jag iallafall. Har dock kvar firman som enskild och extraknäcker åt gamla kunder...:cool:

  • Medlem
  • 2004-01-04 13:43

Lägger till mig själv på listan.
Håller till i Åre och Östersund.

Kommer från Östersund men bor numera på söder:)

Om inte jag har fel så har Konfac två eller tre certifierade Appletekniker i Östersund, men huruvida det är bra eller dåligt skall jag låta vara osagt..

  • Medlem
  • 2004-01-15 13:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Lasse LeFreak
Om inte jag har fel så har Konfac två eller tre certifierade Appletekniker i Östersund, men huruvida det är bra eller dåligt skall jag låta vara osagt..

Det stämmer, dom tog över auktorisationen på service efter mig.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-09 10:56

Jag bor på Frösön, läser andra året på Medieprogrammet, Wargentinskolan.

Hmmm...

... över ett år sedan senaste inlägget här. Finns det inga Mac-användare kvar i Ösd? Är det endast jag (som haft Mac tre veckor) och min kompis?

/Peo

Ursprungligen av Bill Gates:

Hmmm...

... över ett år sedan senaste inlägget här. Finns det inga Mac-användare kvar i Ösd? Är det endast jag (som haft Mac tre veckor) och min kompis?

/Peo

Finns många Mac användare i ÖSD.

Kanske inte så många som har det som hobby dock

  • Medlem
  • Östersund
  • 2006-03-19 16:31

Bor i Torvalla, nybliven macare, bott i Jämtland större delen av mitt liv. Nån som vet var man åker i ösd med omnejd för att få fingra på en ny Mac? Säljs dom nånstans i den här stan nuförtiden, pocab sålde väl förut men med deras prisnivåer så får man ju ta ett smärre banklån för och ens köpa nåt där

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-03-19 21:12
Ursprungligen av An3Azz:

Bor i Torvalla, nybliven macare, bott i Jämtland större delen av mitt liv. Nån som vet var man åker i ösd med omnejd för att få fingra på en ny Mac? Säljs dom nånstans i den här stan nuförtiden, pocab sålde väl förut men med deras prisnivåer så får man ju ta ett smärre banklån för och ens köpa nåt där

Man åker inte till Alina iallafall, när jag nämnde att jag hade en Mac där så tittade killen i kassan på mig och frågade "Varför kör man sånt skit för?"

  • Medlem
  • Östersund
  • 2006-03-19 21:15
Ursprungligen av bogg:

Man åker inte till Alina iallafall, när jag nämnde att jag hade en Mac där så tittade killen i kassan på mig och frågade "Varför kör man sånt skit för?"

Till Alina åker man inte ändå, för dom som är där är imho inkompetenta på allt, samt har 0 servicekänsla.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-20 19:30

Apple Center i Sundsvall.

Yes!!

Bevaka tråden